0

کلاهبرداری به سبک vexam.com

کلاهبرداری پونزی ponzi - کلاهبرداری هرمی - سایبرلا

در ادامه معرفی طرح های پرریسک سرمایه گذاری در این گزارش به بررسی سایتی با نام وکسام می پردازیم که عملکرد آن گویای ریسک بالای سرمایه در این وب سایت است.

وکسام به آدرس وب سایت vexam.com بدون ارائه مجوز با ادعای سرمایه گذاری در بازارهای مالی گوناگون به ویژه رمز ارزها و بازار بورس در حال جذب سرمایه کاربران است. این جذب سرمایه محدود به کاربران ایرانی نبوده بلکه کاربران کشورهای شیلی، مالزی و مصر نیز بازدید بالایی  از این وب سایت داشته اند.

نکته اصلی در رابطه با وکسام نحوه درآمدزایی آن است. در طرح های ارائه شده توسط وب سایت مبلغ سرمایه گذاری از 25 دلار تا 400 هزار دلار تعیین شده، مدت زمان سرمایه گذاری در مبالغ 25 تا 4999 دلار 30 روزه و در مبالغ 500 تا 400 هزار دلار 40 روزه است. مبلغ سود وعده داده شده روزانه 4 تا 5 درصد است یعنی 220 تا 300 درصد تا پایان دوره!! با توجه به عدم ارائه مستندات در رابطه با انجام فعالیت مولد اقتصادی توسط وکسام پرداخت این میزان سود در مدت زمان تعیین شده با توجه به وضعیت بازار سرمایه و بازدهی فعالیت های اقتصادی چکونه ممکن است؟؟

در بخش دیگری از طرح درآمدزایی شرکت پورسانت عضوگیری برای افراد تا سه سطح و از 1 تا 5 درصد درنظر گرفته شده است که نشان دهنده تمرکز بر افزایش عضو به منظور درآمدزایی است، یعنی همان چیزی که در طرح های هرمی پانزی مرسوم است.

عدم شفافیت هویت مالکان وب سایت و فعالیت های آن از نکات دیگر در غیرقابل اعتماد ساختن وکسام به منظور سرمایه گذاری است.

منبع: ایران هشدار

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!