0

بیش از ۱.۴ میلیارد دلار پولشویی از طریق رمزارزها صورت گرفت

پولشویی - جرایم مالی در فضای مجازی - سایبرلا

بیش از ۱.۴ میلیارد دلار طی سال جاری میلادی از طریق رمزرازها پولشویی شده است؛ یک شرکت امنیتی بلاکچین با انتشار گزارشی این معاملات را شناسایی و رده بندی کرده است.

گزارش تازه شرکت امنیت بلاکچین پکشیلد نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱.۴ میلیارد دلار از طریق معاملات رمزارزها پولشویی شده است. پیکشیلد ادعا می‌کند که بیش از یک سال است که داده‌های آنلاین و آفلاین در این خصوص را جمع آوری کرده و  پس از تحلیل و تایید داده‌ها، این شرکت توانسته ۱۰۰ میلیون مقصد معامله را شناسایی کند. براساس این ادعا آنها بیش از ۵۰ میلیون آدرس کیف پول مربوط به رمز ارزهای شناخته شده را شناسایی کردند.

پیک شیلد با استفاده از یک پلتفورم ردیابی دارایی های دیجیتال به نام کوین هولمز مشخص کرد که ۱۴۷ هزار بیت‌کوین به ارزش بیش از ۱.۴ میلیارد دلار آمریکا امسال به این معاملات منتقل شده‌اند.

براساس این گزارش این دارایی‌ها با حملات هکری، اقتصاد شبکه سیاه اینترنت، شرط بندی و غیره در ارتباط بودند. عمده دارایی‌های دزدیده شده در معاملات بزرگ با استفاده از رمزارزها پول شویی شده‌اند. نویسندگان گزارش پکشیلد اعلام کردند: «ما معاملات انجام گرفته با پول دزدی را رده بندی کرده و دریافتیم که ۱۰ معامله برتر در شرکت‌های معاملاتی Huobi, Binance, Okex, ZB Gate.io , Bitmex, Luno, HaoBTC, Bithum,  و Coinbaseانجام گرفته اند.»

پکشیلد تاکید می‌کند که برخی از آدرس‌های بررسی شده دارایی‌های خود را وارد ترکیب کننده‌هایی کرده‌اند که ردیابی آنها را دشوار می‌کند.

در گزارش پکشیلد آمده است: «ما تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ آدرس‌های پرخطر را بررسی کردیم و ۱.۶۲ میلیارد دلار از آنها به آدرس لیست سیاه و ۱۵.۹ میلیارد دلار به ارائه دهنده خدمات ارز ترکیبی منتقل شدند، توجه داشته باشید که پول‌شویی عمده دارایی‌هایی که به خدمات ارز ترکیبی منتقل و از آن عبور کردند با موفقیت انجام گرفت.»

منبع: پیوست به نقل از Cointelegraph

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!