0

واردات پژو ۵۰۸ در قالب قرارداد پژو با ایران خودرو

در سال گذشته، قراردادی بین ایران خودرو و گروه پژو سیتروئن منعقد شد که بر اساس آن قرار شد پنج محصول از خانواده پژو راهی بازار ایران شوند. پژو ۵۰۸ یکی از این خودروها بود که مطابق قرارداد باید فقط وارداتی ارائه می شد. حال قرار است این خودرو در هفته جاری بسیار محدود و با قیمت نهایی فروش ۱۸۵ میلیون تومان عرضه شود. البته فروش این خودرو نیز با ابهاماتی همراه است.

به گزارش عیارآنلاین، در سال گذشته، ایران خودرو با گروه پژو سیتروئن قراردادی بست که بنا بر آن، قرار شد پنج محصول فرانسوی از خانواده پژو راهی بازار ایران شوند. این محصولات عبارت بودند از: پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸، ۳۰۱، ۳۰۸ و ۵۰۸٫ از بین این پنج محصول طبق توافقات صورت گرفته بین این دو شرکت قرار بود، مدل های ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸ و احتمالا ۳۰۸ در شرکت مشترک ایکاپ مونتاژ شده و مدل ۵۰۸ فقط به صورت وارداتی به مشتریان ایرانی عرضه شود.

نخستین بار پژو ۵۰۸ در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ رونمایی و این خودروی فرانسوی از ابتدای سال ۲۰۱۱ تحویل مشتریان شد. چندین ماه بعد نیز نسخه استیشن آن با نام ۵۰۸SW  و سال ۲۰۱۳ نیز نسخه استیشن هیبریدی آن با نام ۵۰۸RXH  تولید شد. پژو در اواخر ۲۰۱۴ اولین فیس لیفت ۵۰۸ را معرفی کرد. تولید این فیس لیفت از سپتامبر ۲۰۱۴ در فرانسه و سپس از ژانویه ۲۰۱۵ در چین آغاز شد. هدف پژو از این فیس لیفت یکسان سازی ظاهر ۵۰۸ با مدل های جدید ۱۰۸ و ۳۰۸ بود.

از نکات جالب توجه این خودرو آن است که مجموع فروش جهانی پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۵ از مرز ۳۷۰ هزار دستگاه گذشت؛ پژو در آن سال با اعلام این خبر گفت: بازار چین، که از ۲۰۱۳ پرفروش ‌ترین بازار ۵۰۸ است، بیش از ۳۶ درصد مجموع تولید ۵۰۸ را فروخته که تاکنون برای پژو سابقه نداشته است؛ به عبارت دیگر، ۵۰۸ نخستین محصول پژوست که فروش خارجی ‌اش بیشتر از فروش آن در خود کشور فرانسه بود.

در سال ۹۰ و قبل از تحریم های بین المللی قرار بود پای این خودرو به عنوان جانشین مدل ۴۰۷ به بازار ایران با قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان باز شود که هرگز این اتفاق نیفتاد و برنامه واردات آن تا به امسال به تعویق افتاد.

شرکت ایران خودرو چند روز قبل طی اطلاعیه ای، از آغاز عرضه پژو ۵۰۸ خبر داد. در این اطلاعیه آمده بود: به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می رساند، شرکت ایران خودرو با همکاری شرکت ایکاپ (ایران خودرو – پژو) شرایط اولین عرضه عمومی خودروی پژو ۵۰۸ اتوماتیک (GT LINE) مدل ۲۰۱۷ را در قالب فروش نقدی و به تعداد بسیار محدود از روز یکشنبه مورخ ۲۹ مرداد ۹۶ الی ۳۱ مرداد ۹۶ و یا تا زمان تکمیل ظرفیت به شرح جدول زیر ارائه می دهد؛

همان گونه که ملاحظه می شود، قیمت این خودرو ۱۸۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و موعد تحویل آن نیز بیست روزه است. قرار است این خودرو در رنگ ‌های سفید مرواریدی، مشکی متالیک، ذغالی، خاکستری، نقره ‌ای و آبی کبود متالیک در اختیار مشتریان قرار بگیرد. یکی از نکات مبهم همین قیمت خودروست.بنا بر آمار رسمی منتشره از سوی گمرک ایران، قیمت ارزی پژو ۵۰۸ های وارداتی از فرانسه مدل ۲۰۱۶ برابر با ۲۳ هزار و ۲۴۲ دلار و قیمت داخلی آن ها حدود ۷۵ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۷۴۱  تومان می باشد؛ هر چند در اطلاعیه ایران خودرو آمده است، پژو ۵۰۸ هایی که قرار است عرضه شوند، مدل ۲۰۱۷ هستند، ولی باید اشاره نمود که تفاوت خیلی فاحشی بین قیمت اعلام شده شرکت ایران خودرو و قیمت وارداتی این خودروها وجود دارد.

از دیگر نکات جالب توجه این خودرو که برخی رسانه ها به آن اشاره نموده اند، اینکه به دلیل آنکه استاندارد حد آلایندگی این خودرو یورو ۵ می باشد، این خودرو دیگر در بازار اروپا عر ضه نمی شود (در بازار اروپا خودروهای عرضه شده باید استاندارد یورو ۶ را داشته باشند).در پایان باید به این نکته اشاره نمود که در سال های قبل، ایران خودرو در چندین بار دست به عرضه محصولات وارداتی چون سوزوکی کیزاشی و پژو ۴۰۷ زده بود که به دلیل استقبال نه چندان بالای بازار این تجربیات با شکست مواجه شدند.حال باید منتظر ماند و دید، آیا ایران خودرو از گذشته درس گرفته است و می تواند با در نظر گرفتن خدمت پس از فروش گسترده تر نسبت به دیگر خودروهای وارداتی این خودرو را در بازار ایران به فروش برساند یا خیر.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!