نمونه قرارداد چاپ کتاب

دسته بندی ها : نمونه قرارداد خدمات 3 تیر 1394 مدیر سایبرلا 1757 بازدید

قرارداد چاپ کتاب

بین خانم/آقای ………. فرزند ………. دارای شناسنامه شماره ………. صادره از ………. متولد ……… ساکن ……… و خانم/آقای ……… فرزند ……… دارای شناسنامه شماره ……… صادره از ……… متولد ……… ساکن ……… که ذیلا به ترتیب مولف و ناشر نامیده می شوند در تاریخ زیر قراردادی به شرح ذیل منعقد می گردد:

ماده1- موضوع قرارداد

چاپ و انتشار کتاب ……… می باشد که به وسیله مولف تهیه شده و ناشر متقبل چاپ و انتشار آن گردید.

ماده2- تیراژ

چاپ اول کتاب موضوع این قرارداد به میزان ……… نسخه می باشد.

ماده3- حق التالیف

ناشر بابت حق التالیف کتاب موضوع قرارداد مبلغی معادل ……… درصد از بهای پشت جلد کتاب را بر مبنای ……… نسخه تیراژ متعهد پرداخت به مولف به ترتیب زیر است:

الف- مبلغ ……… ریال هنگام تحویل متن کامل کتاب

ب- نیمی از مبالغ باقیمانده، هنگام انتشار کتاب.

پ- بقیه مبلغ دو ماه پس از انتشار کتاب.

تبصره- علاوه بر حق التالیف فوق ناشر تعداد ……… نسخه از کتاب را تقدیم مولف خواهد نمود و در مقابل تادیه حق التالیف و کتابهای موضوع این تبصره ارائه رسید مولف ضروری است.

ماده4- چاپهای بعدی کتاب مزبور و انتشار آن نیز منحصرا به وسیله ناشر این قرارداد انجام خواهد شد و بهرحال مولف حق چاپ و انتشار کتاب فوق را شخصا یا بتوسط دیگری ندارد.

ماده5- مولف متعهد می گردد که در هر تجدید چاپ، مطالب تازه را بر متن اولیه کتاب بیفزاید و هر گونه تغییرات دیگری را نیز که در زمینه موضوع کتاب مربوطه پیش آید در چاپهای بعدی مورد تجدید نظر قرار دهد.

ماده6- در هر تجدید چاپ از حیث تیراژ و حق التالیف بر مبنای این قرارداد رفتار خواهد شد.

ماده7– ناشر مکلف است حداکثر تا چهارماه از تاریخ(تحویل کتاب از سوی مولف به ناشر) نسبت به چاپ و انتشار آن اقدام نماید همچنین در هر تجدید چاپ نیز رعایت مفاد این ماده الزامی است.

ماده8– چنانچه بنا به هر علت، ناشر از چاپ یا تجدید چاپ و انتشار کتبا موضوع قرارداد بر اساس مفاد ماده7 این قرارداد خودداری یا تعلل نماید، مولف حق دارد جهت فسخ این قرارداد اقدام ورزد.

ماده9– ناشر نیز محق است در صورتی که مولف از تحویل متن کتاب با تغییرات بعدی در آن به موقع خود امتناع نماید نسبت به فسخ این قرارداد اقدام نماید.

ماده10– کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن به موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان ارجاع می‌گردد که مطابق با آیین‌نامه داوری آن موسسه با رای سه نفر داور (یک نفر نماینده از سوی هر یک طرفین دعوا و انتخاب سرداور از سوی موسسه) به‌صورت قطعی و لازم‌الاجرا حل و فصل گردد. داور (ان) علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهد (خواهند) نمود.

ماده11– هر گونه قرارداد مغایری در این زمینه که از طرف هر شخص حقیقی یا حقوقی ابراز گردد باطل و از درجه اعتبار ساقط است.

ماده12– این قرارداد در 12 ماده و یک تبصره تنظیم و امضا گردیده و لازم الاجرا است.

تذکر مهم : نمونه قرارداد فوق صرفا به جهت آشنایی کلی مخاطبین محترم با قالب کلی این نوع قراردادها بوده است. فلذا صحت و دقت محتوای متن لزوما مورد تایید سایبرلا نمی باشد. بدیهی است که برای تهیه هر قرارداد و یا متن حقوقی بطور خاص باید به مشاور حقوقی مراجعه نمود.

مشاوره حقوقی و پرسش و پاسخ در زمینه قرارداد کار | اینجا کلیک کنید