0

نصر تهران رسما راه خود را از نصر کشور جدا کرد

دسته بندی ها : سازمان نظام صنفی رایانه ای 29 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 576 بازدید
سازمان نظام صنفی رایانه ای - سایبرلا

داستان کشمکش بین سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و نظام صنفی رایانه ای کشور با وجود چند ماه از برگزاری انتخابات کشوری و انتخابات شورای مرکزی و معرفی ۳ کاندیدای نهایی به رئیس جمهوری برای ریاست نصر کشور همچنان ادامه دارد. دیروز (۲۸ اردیبهشت) هم در پنجمین نشست خبری سازمان نصر تهران حسین اسلامی، رئیس نصر تهران به شکل کاملا شفاف به جدایی تهران از نصر کشور اشاره کرد و از وجود یک یا دو نفر با نگاه پدرخواندگی در شورای مرکزی کشور خبر داد و اعلام کرد تا زمانی که در این نگاه‌ها تجدید نظر نشود جایی برای مصالحه باقی نمی‌ماند.

برگزاری انتخابات شورای مرکزی برای معرفی سه نماینده پیشنهادی به رئیس جمهوری برای ریاست دور ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در حالی اواسط اردیبهشت ماه رخ داد که هیچ کدام از نمایندگان نصر تهران در آن شرکت نکردند. در نهایت نیز یک روز بعد نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با انتشار بیانیه‌ای از انصراف خود در شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور خبر دادند. به دنبال این بیانیه هم شورای مرکزی دور ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در پاسخ، در بیانیه دیگر اعلام کرد که  شورای مرکزی دوره ششم با انرژی و مصمم فعالیت خود را آغاز کرده؛ اما متاسفانه انرژی و توان این شورا در ابتدا صرف موردی غیرمتعارف و پرداختن به رفع اختلاف نظرها و سوء‌تفاهم‌های نمایندگان نصر تهران در ترکیب شورای مرکزی شده است.

حالا حسین اسلامی دیروز در پنجمین نشست خبری خود به صورت رسمی از جدا شدن راه نصر تهران از نصر کشور خبر می‌دهد و اعلام می‌کند وجود نگاه پدرخواندگی بین یک یا دو نفر از اعضا شورای مرکزی در نهایت باعث شده آنها از حضور در این شورا انصراف دهند. اسلامی ماه اردیبهشت را ماه پر حادثه‌ای برای نصر تهران می‌داند که از جمله آن خروج نمایندگان تهران از شورای مرکزی نصر کشور است. او تاکید می‌کند که آنها در چندین مرحله سعی کرده‌اند که به تعامل حداکثری با شورای مرکزی برسند؛ اما در نهایت به بن‌بست رسیده‌اند.

او با اشاره به پیشنهادهایی که برای به تفاهم رسیدن با شورای مرکزی داده شده گفت: «نامه‌ای به نصر کشور ارسال کردیم با توجه به اینکه هیات مدیره تهران تکمیل نشده است، با تاخیر هیات عمومی را شاهد باشیم که متاسفانه این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد. از سوی دیگر از نظر اقتصاد دیجیتال و از منظر تعداد اعضا وقتی بررسی کنید ۴۰ درصد شرکت‌های فاوا در فضای اقتصاد دیجیتال را شرکت‌های فاوا در تهران تشکیل داده‌اند.» او ادامه داد: «به همین دلیل خواستیم همانطور که در دوره‌های قبل همراهی شده است در این دوره هم همراهی شود تا نمایندگان بیشتری از تهران برای کاندیداتوری در شورای مرکزی حضور داشته باشند که این پیشنهاد هم مورد قبول واقع نشد.» به گفته او تخلفات قانونی مختلفی در شورای مرکزی اتفاق افتاده است از جمله اینکه انتخاب سه نفر نهایی برای ریاست سازمان در جلسه اول شورای مرکزی اتفاق نیفتاده و شورای مرکزی نه تنها در اسفند که در فروردین ماه هم جلسه‌ای نداشته که این خلاف اساسنامه سازمان است. اسلامی تاکید می‌کند مجموعه این اتفاقات و به تفاهم نرسیدن تهران با نمایندگان شورا سبب شده تا آنها از حضور در شورای مرکزی انصراف دهند.

او در پاسخ به این سوال که خروج از نصر کشور در حالی که ریاست آن از رئیس جمهوری حکم دریافت می‌کند راه‌حل مناسب و منطقی است گفت: «این یکی از آن قصه‌های پرغصه است. ما از تمام ظرفیت‌ها و راه‌های تعامل برای همکاری با شورای مرکزی استفاده کردیم. در حالی که در تهرانی نیازمند همدلی و همراهی حداکثری بودیم؛ اما با شورای مرکزی همدل بودیم. علی رغم اختلاف نظرهایی که در تهران داشتیم اما از روز اول با شورای مرکزی اتحاد بسیاری ویژه‌ای را شکل داده بودیم.» به باو او در ادامه برخی به جای اینکه از انتخابات پرشور تهران استقبال کنند به سمت ایجاد دوگانه شهرستان و تهران رفتند و مسئله‌ای که در گذشته مطرح شده بود را دوباره تشدید کردند.

او انصراف از حضور در شورای مرکزی را آخرین گام نصر تهران عنوان کرد و گفت: «وقتی بسیاری از موضوعاتی که توسط نمایندگان تهران مطرح می‌شود مورد استقبال قرار نمی‌گیرد، وقتی بسیاری از رفتارهایی که انتظار داریم شورای مرکزی با دقت به سمتش برود اتفاق نمیفتد، وقتی اعضای شورای مرکزی که قرار است ریاست سازمان را بر عهده بگیرند حاضر نیستند وقت و انرژی کافی را برای تهران بگذارند چه کار می‌شود کرد؟ وقتی دوستانی داریم که علی رغم تفاهم در جلسه شورای عمومی که افراد مختلف حضور دارند و شهادت می‌دهند در مورد آن، با یک کلمه انشاالله زیر همه چیز می‌زنند، آیا می‌توان به آینده آن شورا اطمینان داشت؟»

اسلامی به تمام اعضای شورای مرکزی این نگاه منفی را ندارد و معتقد است بیشتر اعضای شورا مخصوصا اعضایی که جدید به آن پیوسته‌اند دل در گرو پیشرفت نظام نصفی دارند. او توضیح می‌دهد که در نهایت یک یا دو نفر هستند که متاسفانه رفتار غیر صنفی دارند و رفتارهایشان باز تولید نگاه پدرخواندگی است. اسلامی می‌گوید این نگاه‌ها باید تجدیدنظر شود و اگر تجدیدنظری در این نگاه‌ها نشود جایی برای مصالحه باقی نمی‌ماند. او تاکید می‌کند که به مرور زمان هم سایر اعضای شورا به نگاه‌های این چند نفر اندک پی خواهند برد و تصمیم لازم را خواهند گرفت.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!