0

به همت سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران : استانداردهای ملی حوزه شبکه های کامپیوتری تصویب شد

دسته بندی ها : سازمان نظام صنفی رایانه ای 19 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 1181 بازدید

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران استانداردهای ملی حوزه شبکه را ترجمه و تدوین کرد.

آزاد معروفی، مسئول کمیسیون شبکه سازمان نصر تهران با اعلام این خبر گفت: سرانجام تلاش های چندساله کمیته کارشناسی سازمان برای ترجمه، بومی سازی و تدوین استانداردهای حوزه شبکه به نتیجه رسید و این استانداردها در کمیته ملی استاندارد سازمان ملی استاندارد تصویب شد.

معروفی با اشاره به تفاهم نامه سازمان نصر تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران درخصوص تدوین این استانداردها گفت: براساس تفاهم نامه میان دو سازمان، درابتدای فعالیت سومین دوره هیات مدیره سازمان نصر تهران، کمیته کارشناسی ترجمه و تدوین این استانداردها با هدایت و نظارت رئیس وقت نصر تهران تشکیل شد و خوشبختانه پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، سازمان موفق شد این استانداردها را به تصویب سازمان ملی استاندارد برساند.

مسئول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی درخصوص تدوین و انتشار استاندارد ملی کابل کشی ساختمان گفت: این استاندارد از جمله استانداردهای بسیار کاربردی در زمینه تجهیزات شبکه ساختمان هاست که در حال حاضر در سایت رسمی سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

الزام پایان کارساختمان ها برای اخذ تایید مهندسان شبکه

آزاده داننده، رئیس سومین دوره هیات مدیره سازمان نصر تهران به عنوان ناظر کمیته تدوین این استانداردها گفت: هدف از تدوین استانداردهای ملی حوزه شبکه این بود که استانداردهای تاسیسات شبکه های رایانه ای نیزهمچون سایر ملزومات پایان کار یک ساختمان اداری، تجاری و مسکونی، مورد تایید کارشناسان شبکه قرار گیرد.

داننده ادامه داد: به همین منظور یک کمیته کارشناسی به منظور ترجمه و تدوین استانداردهای جهانی شبکه با مشارکت متخصصان شبکه های رایانه ای و کارشناسان استاندارد سازی شکل گرفت؛ هسته اصلی این استانداردها، استاندارد کابل کشی ساختمان است.

رئیس سومین دوره هیات مدیره سازمان نصر تهران با اشاره به جلسات و تعاملات صورت گرفته با سازمان فناوری اطلاعات ایران،سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی عمران ساختمان دراین خصوص گفت:سازمان نصر تهران جلسات مستمری را با این سازمان ها به منظور همفکری و بررسی راه های عرضه استانداردهای ملی شبکه برگزار کرد و خوشبختانه موفق شد پس از سه سال تلاش مداوم، این استانداردها را پس از اعمال اصلاحات جزئی به تصویب کمیته ملی سازمان ملی استاندارد ایران برساند.

داننده افزود: درحال حاضر سازمان نصر تهران درحال پیگیری” تدوین ضوابط و مقرراتی ” برای ضرورت اجرای این استاندارد ها از طریق نهادهای ذی ربط است.

ایجاد بازار جدید کسب و کار برای مهندسان شبکه

مسئول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، با تاکید براینکه تدوین این استانداردها، دستاورد بزرگی برای سازمان نصر، مهندسان و کارشناسان حوزه شبکه های رایانه ای محسوب می شود، گفت: این استانداردها یکی از ارکان نظام مهندسی شبکه محسوب می شود و با ابلاغ ضرورت اجرای آن در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی می تواند کسب و کار جدیدی را پیش روی مهندسان و کارشناسان حوزه شبکه های رایانه ای ایجاد کند.

معروفی با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، مجری احراز صلاحیت مهندسان و کارشناسان شبکه در اجرای این استانداردها خواهد بود، تاکید کرد: سازمان نصر تهران با برخورداری از توان کارشناسی کمیسیون های خود و تجارب برگزاری آزمون های مشاوران فناوری اطلاعات، مهندسان شبکه را برای تایید این استانداردها در ساختمان ها، احراز صلاحیت می کند.

او درخصوص مفاد تفاهم نامه سازمان نصر تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران دراین رابطه گفت: همکاری در زمینه تهیه لایحه ضرورت پیش‌بینی و استفاده از استانداردهای مهندسی شبکه‌های رایانه‌ای، برق اضطراری و سیستم‌های هوشمند مدیریت ساختمان در ساختمان‌های اداری، تجاری، دولتی، عمومی و مسکونی بلندمرتبه با نظارت مشاوران احرازصلاحیت‌شده حقوقی و حقیقی IT موضوع اصلی این تفاهم نامه بود.

به گفته معروفی، تعهدات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این تفاهم نامه، ارایه دفاع از لایحه مذکور در شورای شهر تهران و همکاری در تهیه، تدوین و بومی‌سازی استانداردهای مربوطه و تعیین ساز و کار مناسب برای ضمانت‌های اجرایی آن عنوان شده است.

منبع: روابط عمومی سازمان نصر تهران

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    15 + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!