0

سازمان نظام صنفی حمله به تیم ابرآروان را محکوم کرد

دسته بندی ها : سازمان نظام صنفی رایانه ای 22 اردیبهشت 1400 کارشناس سایبرلا 294 بازدید
سازمان نظام صنفی رایانه ای - سایبرلا

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با صدور بیانیه قاطعی ضمن صحه گذاشتن بر برخی اشتباهات مجموعه ابرآروان در زمینه فنی، تجاری و رسانه‌ای حملات گسترده شخصی و تهدید‌آمیز به اعضای این تیم را محکوم و با اعضای این تیم ابراز هم‌دلی و همدردی کرد.

در این نامه که به امضای محمد باقر اثنی عشری، رییس نصر کشور رسیده است حملات یاد شده «بی‌مهابا، بی‌وقفه، ناشناس و آشکارا سازمان‌یافته به جمع جوانی که در وانفسای صنعت و بازار امروز ایران کوشیده‌اند بخشی از بار توسعه کشور را بر دوش بکشند» توصیف شده‌اند و  ضمن ابراز هم‌دردی با همه افراد آسیب‌دیده این جریان، او همه آحاد صنف و بوم‌زیست استارت‌آپی ایران به آرامش و بردباری فراخوانده‌ است.

صدور نامه در خصوص وقایع اخیر ابرآروان از آن رو غیر منتظره بود که  نصر کشور این هفته در بحبوحه انتخابات شورای مرکزی خود برای معرفی لیست سه نفره به ریاست جمهوری بود که از میان آنها ریاست آینده این سازمان مشخص خواهد شد؛ ولی در این فاصله سازمان در بیانیه‌ای کم‌سابقه ابتدا نگرانی درباره آینده اینترنت در ایران را موجه و به رسمیت شناخته و نوشته است: «حق دسترسی آزاد به اطلاعات و استفاده صحیح و قانونی از شبکه جهانی اینترنت یا هر رسانه بین‌المللی دیگری یک حق بدیهی، انسانی و اخلاقی برای همه شهروندان و از جمله خود بازیگران و فعالان بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است و هرچند سازمان نصر کشور به واسطه ماهیت و رسالت صنفی خود تاکنون بارها بر این حق پافشاری و تاکید کرده؛ ولی در این مجال بار دیگر بر این اصل تاکید می‌کند.»

اشاره نصر کشور به وضوح به وقایع آبان گذشته و قطعی طولانی‌مدت در دسترسی به شبکه جهانی است که بارها پس از آن در نامه‌‌ها و گزارش‌‌هایی حجم آسیب آن به بازار فناوری اطلاعات ایران بیان و اعلام شده بود بیش از ۹۰ درصد تجارت و سرویس‌های الکترونیکی کشور را مختل یا دچار آسیب جدی کرده است.

نکته دیگر این نوشته کوتاه به رسمیت شناختن اشتباهات مجموعه آروان است که بخشی از آن منجر به از دست رفتن اطلاعات چندین بنگاه اقتصادی در نوروز امسال و بروز اولین موج اعتراضات مردمی در شبکه‌های اجتماعی شد. در این بخش از نامه آمده است: «مجموعه ابرآروان مانند هر مجموعه جوان  دیگری در کنار دستاوردها و ارزش‌آفرینی‌های خود از اشتباهات فردی، فنی، تجاری و رسانه‌ای احتمالی بری نیست و بر اساس آنچه در ماه‌های اخیر بر این شرکت گذشته، بازنگری مستمر شرکت‌ها در ارتباطشان با کاربران، بازار، صنف و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حتی نیروی انسانی داخلی را گوشزد می‌کند.»

بنابراین در کنار این موضوع شورای مرکزی سازمان نصر کشور با داشتن بیش از ۲۰هزار عضو در ۳۰ استان کشور به صراحت جمع‌بندی کرده است که: «ضمن حمایت از نقد همدلانه و سازنده فعالان صنفی، تاکید بر این نکته الزامی است که حتی مشکلات فنی که نمونه‌های آنها در بزرگترین کسب و کارهای مشابه در جهان نیز به چشم می‌خورد یا سوءبرداشت‌ها یا اختلاف دیدگاه برخی از کارشناسان و صاحبنظران با سیاست‌ها و اقدامات هر شرکت، نباید به دستاویزی برای حمله به حریم‌شخصی، هویت و سلامت جسمی و روانی جوانانی که در بحبوحه بحران اقتصادی، تحریم جهانی و یاس اجتماعی برای اعتلای صنعت و بازار کشور می‌کوشند تبدیل شود.»

این اقدام پیش‌بینی نشده از نصر کشور شاید تا کنون اولین قدم صنفی برای حمایت از فضای روانی استارت‌آپ‌هایی باشد که این روزها با هجمه گسترده سیاسی و روانی برای حضور و فعالیت خود در بخش‌هایی از بازار فناوری اطلاعات ایران رو به رو شده‌اند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!