0

بزرگ‌ترین‌ معامله‌گران نفت جهان در آستانه قرارداد با ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 360 بازدید

شرکت‌های گلنکور و ویتول به انعقاد قراردادهای بلند‌مدت خرید نفت از ایران، نزدیک‌تر شده‌اند.

شانا: به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال از تهران، محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، اعلام کرد که شرکت انگلیسی-سوئیسی گلنکور و شرکت هلندی ویتول، که بزرگ‌ترین‌ معامله‌گران مستقل نفت در سطح جهان به شمار می‌آیند، به امضای قراردادهای بلند‌مدت برای خرید نفت از ایران نزدیک‌تر شده‌اند.

امضای قراردادهای یاد شده، نشان‌دهنده بازگشت دو شرکت از بزرگ‌ترین‌ شریکان معاملاتی ایران در دوران پیش از تحریم است. نمایندگان شرکت‌های گلنکور و ویتول از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کردند.

به گفته قمصری، دو شرکت یاد شده در قراردادهایی جداگانه با شرکت ملی نفت ایران، به آغاز دوباره همکاری با ایران نزدیک‌تر شده‌اند. مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت اعلام کرد که یکی از مسائل مورد بحث، این است که طرف ایرانی از ویتول و گلنکور می‌خواهد نفت خام دریافتی از ایران را در مقاصد مورد نظر ایران به فروش برسانند.

امیر‌حسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی نیز اعلام کرد که ویتول و گلنکور پیش از این به‌طور عمده فرآورده‌های نفتی از ایران می‌خریده‌اند. پس از پایان تحریم‌ها، گلنکور نخستین شرکت غربی بود که خرید فرآورده‌های نفتی را از ایران آغاز کرد. با این همه، این شرکت هنوز نتوانسته است اعتبار مالی لازم برای خرید نفت خام از ایران را تامین کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!