0

مصوبه افزایش مالیات، شامل همراه اول نمی‌شود

دسته بندی ها : مالیات 6 اسفند 1399 کارشناس سایبرلا 364 بازدید
اپراتور مخابراتی, ایرانسل, همراه اول, رایتل

مدیرکل ارتباطات همراه اول اعلام کرد افزایش حق السهم اپراتورها که امروز در مجلس تصویب شد، شامل حال شرکت ارتباطات سیار ایران نمی‌شود.

سید یاسر رایگانی مدیرکل ارتباطات همراه اول در اکانت شخصی خود در توییتر و خطاب به سهامداران بورسی همراه اول با استناد به سخنان نائب رئیس مجلس اعلام کرد حق‌السهم این اپراتور در سال آینده اضافه نخواهد شد.

نمایندگان مجلس امروز و در جریان تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بندی را به تبصره ۶ لایحه دولت اضافه کردند که براساس آن، مالیات اپراتورهای مخابراتی در سال آینده ۱۰ درصد افزایش یافته و رقم حاصله، صرف نظارت بر محتوا در فضای مجازی شود. این مصوبه که صبح امروز با مخالفت وزیر ارتباطات روبرو شده بود، پس از نهایی شدن با واکنش حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتبطات رادیویی همراه شد. فلاح این مصوبه را منجر به افزایش تعرفه اینترنت دانست؛ اما در مقابل نمایندگان مجلس اعلام کردند افزایش تعرفه از سوی اپراتورها ممنوع است. بدین ترتیب نگرانی از وضعیت سوددهی اپراتورها به خصوص اپراتورهای ثابت، بیشتر شد.

اکنون مدیر کل ارتباطات همراه اول اعلام کرده است براساس گفته علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس، این مصوبه تنها شامل قراردادهایی می‌شود که در سال ۱۴۰۰ منعقد می‌شوند و به قراردادهای قدیمی تعلق نمی‌گیرد.

رایگانی نوشته است: «با توجه به اعلام نائب رئیس محترم مجلس مبنی بر اینکه افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها در قراردادهایی که در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد اعمال خواهد شد و نظر به اینکه تاریخ اعتبار پروانه همراه اول ۲۹ تیر ۱۴۰۲ است، همراه اول مشمول مصوبه امروز مجلس نیست.»

به نظر می‌رسد اگر این نظر صحیح باشد، بسیاری از قراردادهای اپراتوری از مصوبه امروز مجلس، معاف هستند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!