مهلت اضافه به دارندگان ابزارهای پرداخت الکترونیکی برای ثبت یا تکمیل پرونده مالیاتی

دسته بندی ها : پرداخت الکترونیک, مالیات 8 اسفند 1400 کارشناس سایبرلا 385 بازدید
دستگاه پوز POS, کارتخوان بانکی

سامانه مؤدیان مالیاتی با هماهنگی بین شرکت شاپرک و سازمان امور مالیاتی ضمن ارائه مهلت اضافه به دارندگان ابزارهای پرداخت الکترونیکی جهت ثبت یا تکمیل پرونده مالیاتی، مجددا از روز شنبه باز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شاپرک، در ادامه اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و پس از اطلاع رسانی گسترده سازمان امور مالیاتی مبنی بر مهلت زمانی تا انتهای بهمن ماه و پوشش رسانه ای کامل این موضوع، لیست چند میلیون دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی که پذیرندگان مربوطه برای تشکیل یا تکمیل پرونده مالیاتی و یا الصاق کارتخوان های خود به پرونده مربوطه به وب سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نکرده بودند به بانک مرکزی برای قطع اعلام شد.

شرکت شاپرک نیز به عنوان متولی نظارتی شبکه پرداخت کشور در مرحله اول بر مبنای معیارهای اعلام شده از سمت سازمان امور مالیاتی حدود 200 هزار ترمینال را شناسایی و موقتا غیرفعال کرد.

بر اساس این گزارش پیرو هماهنگی های انجام شده بین سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی از دیروز ـ شنبه هفتم اسفند ماه ـ سایت سازمان مالیاتی برای تکمیل پرونده و الصاق پایانه ها به پرونده مالیاتی مجدد باز شده است.

بنابراین آن دسته از مؤدیانی که با وجود اطلاع رسانی های مکرر قبلی تاکنون اقدام نکرده‌اند، می‌توانند از فرصت اضافی تعیین شده استفاده کرده و اقدامات لازم را به انجام برسانند.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.