0

معافیت مالیاتی 20 ساله شرکت‌ها با عضویت در پارک فناوری پردیس

دسته بندی ها : دانش بنیان, مالیات 23 تیر 1399 کارشناس سایبرلا 482 بازدید
مالیات استارتاپها و شرکت ها, اظهارنامه مالیاتی, مالیات کسب و کارهای اینترنتی

قائم‌ مقام رییس پارک فناوری پردیس از مزایای عضویت در پارک و شرایط ویژه استقرار در فاز 3 می‌گوید: مدل پذیرش شرکت‌ها در فاز سوم پارک، نشان‌دهنده یک فرصت ویژه برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند در جمع کارآفرینان فناورِ پارک فناوری پردیس حضور پیدا کنند.

حسین صابری قائم‌ مقام رییس پارک فناوری پردیس درباره مزایای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در این منطقه فناوری، گفت: در این مرحله، هم از شرکت های دانش بنیان و هم فناور دعوت به عمل آمده است. این مدل پذیرش برای دومین بار قرار است انجام شود که نشان‌دهنده ظرفیت بالایی است که کشور برای رشد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایجاد کرده است.

وی گفت: فاز سوم پارک نسبت به دو فاز دیگر تفاوت‌هایی دارد که می‌تواند برای شرکت‌ها جالب توجه باشد؛ از جمله می‌توان به این نکته اشاره کرد که با راه اندازی فاز سوم، ورود به پارک فناوری از این قسمت انجام می‌شود و فازهای اول و دوم بعد از فاز سوم قرار دارد. در واقع فاز سوم به تهران نزدیکتر است.

قائم‌ مقام رئیس پارک فناوری پردیس درباره مزیت‌های قانونی پارک فناوری پردیس، گفت: عملکرد شرکت‌ها به مدت 20 سال از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شود؛ چه این شرکت‌ها دانش بنیان باشند یا نباشند.

طراحی و تولید حدود هزار محصول در پارک فناوری

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که در پارک فناوری پردیس حضور می‌یابند، می‌توانند همزمان تحقیق، طراحی و تولید داشته باشند. در حال حاضر شرکت‌های عضو پارک بیش از هزار محصول تولید می‌کنند که این موضوع در یک منطقه‌ای در ۲۰ کیلومتری شرق تهران و در یک موقعیت اقلیمی مناسب، فوق‌العاده محسوب می‌شود. ضمن اینکه با استقرار شرکت‌ها در پارک فناوری پردیس، کارکنان شرکت‌ها هم می‌توانند با هزینه کمتری در شهر جدید پردیس زندگی کنند. چرا که هزینه تامین مسکن در این شهر، یک سوم تهران است. در واقع زندگی و کار در نزدیکی هم انجام می‌شود.

صابری یکی از مهمترین ویژگی‌ها و مزیت‌های استقرار شرکت‌ها در پارک را کنار هم بودن شرکت‌ها، دیده شدن شرکت‌ها، و نیز هم‌افزایی و همکاری بین آنها دانست و گفت: پارک فناوری پردیس شبیه به اکوسیستمی است که همه گونه فرد و شرکت در آن زیست می‌کنند. در این پارک شرکت‌های نوآور با افراد خلاق و دارای ایده‌های جدید حضور دارند.

قائم‌ مقام رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: در این منطقه، یک فرد با یک ایده نوآورانه شروع می‌کند، با تلاش خودش و کمک دیگران به یک تیم تبدیل می‌شود؛ بعد از این مرحله با پشتکار خودشان و کمک پارک و دیگر شرکت‌های فناور عضو، سرمایه گذار جذب می‌کند یا با دریافت تسهیلات مالی، به یک شرکت نوپای نوآور تبدیل می‌شود. در ادامه و با تجاری سازی و ورود محصولات شرکت‌ها به بازار، این شرکت‌های نوپا به شرکت‌های در حال رشد و متوسط تبدیل می‌شوند. شرکت‌هایی که از این گام هم جلوتر بروند، به یک شرکت توسعه یافته ملی تبدیل می‌شوند.

رفع موانع و کمک به شرکت های عضو در پارک فناوری

وی گفت: در پارک فناوری پردیس کمک‌هایی داریم برای اینکه شرکت‌ها از این مرحله هم یک گام جلوتر بروند و به یک شرکت با قابلیت‌های صادراتی تبدیل شوند. هر چه این چرخه پیشرفت کند، شرکت‌ها می‌توانند همکار خارجی هم داشته باشند. در واقع هدف ما در پارک فناوری پردیس، کمک به افراد و شرکت‌هایی است که قصد دارند دائما رشد کنند و موانع را با کمک دیگر شرکت‌های عضو پارک از میان بردارند. حضور افراد و شرکت‌های نوآور و نوپا، در کنار با تجربه‌ها، گونه‌های متنوعی برای رشد ایجاد نموده است. البته زیست بوم پارک هنوز تا تکامل و شرایط ایده آل فاصله زیادی دارد؛ ولی ما و شرکت‌ها ۱۸ سال است در تلاشیم تا به شرایط ایده آل نزدیک شویم.

شرکت‌های نوآور باعث رشد و ارتقا می‌شوند

قائم‌ مقام رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: فاز سوم پارک در واقع گام بلند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه زیست بوم نوآوری در کنار تهران است و این شرکت‌های نوآور هستند که باید با حضور در اینجا، ضمن رشد خود، دیگران را هم ارتقاء دهند. در اینجا عملکرد شرکت‌ها هر سال ارزیابی می‌شود و برایشان کارنامه صادر می‌شود.

وی افزود: هدف ما این است که هر سال عملکرد شرکت‌ها در تمام زمینه‌ها ارتقا یابد و دائما در حال تکرار این چرخه رشد دادن و رشد یافتن هستیم. الان ما در پارک فناوری پردیس شرکت‌هایی داریم که در اینجا متولد شدند و الان صادرات دارند و متعهد به رشد دادن دیگران هم هستند. اینجا نباید کسی سر در لاک خود داشته باشد. همه باید نسبت به هم مسؤلیت و اعتماد داشته باشند.

صابری گفت: حضور شرکت‌ها در کنار هم باعث همکاری می‌شود تا زبان‌ گویایی در اجرای پروژه و گرفتن بازار داشته باشند. صابری در پایان این گفتگو به تمام کارآفرینان و فناوران پیشنهاد کرد، این فرصت را مغتنم بشمارند.

منبع: سایت پارک فناوری پردیس

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!