0

مسدود سازی ۳۵۶ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک انبوه

سیم کارت گوشی موبایل تلفن همراه - سایبرلا

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکنون با توسعه سامانه ۱۹۵ برای ثبت شکایات مردم، بیش از ۳۵۶ هزار سیم‌کارت که پیامک مزاحم ارسال می‌کردند را مسدود کرده است.

این‌که پیامک های تبلیغاتی انبوه از چه زمانی مزاحمت خود را برای کاربران آغاز کرده‌اند، مشخص نیست. اما حدود چهار سال قبل برخورد با صاحبان سیم‌کارت هایی که پیامک انبوه ارسال می‌کردند توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور (رگولاتوری) آغاز شد.

تعداد سیم‌کارت‌هایی که توسط رگولاتوری مسدود شده‌اند، هر روز به شکل برخط در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دسترس است. تازه‌ترین آمار تا دوشنبه  ۱۰ آبان حکایت از مسدودسازی  ۳۵۶ هزار و ۲۰ سیم کارت متخلف دارد که پیامک انبوه برای دارندگان سیم‌کارت ارسال کرده‌اند.

همکاری شکل گرفته بین اپراتورها، مردم و سازمان تنظیم مقررات که مدت ها است شکل جدی‌تر به خود گرفته، باعث شده روند شناسایی و مسدودسازی سیم کارت هایی که اقدام به ارسال پیامک انبوه می‌کنند سریع‌تر دنبال شود، به گونه‌ای که اکنون سازمان رگولاتوری در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده تاکنون حدود ۳۶۰ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک مزاحم مسدود شده‌اند.

البته رگولاتوری به مسدودسازی بسنده نکرده، بلکه قوانین سخت‌گیرانه ای را برای احراز هویت زمان خرید سیم کارت و برخورد با افرادی که اقدام به ارسال پیامک می‌کنند در پیش گرفته است.

زمانی که شهروندان، شماره سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم را در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسانند یا آن را به سرشماره ۱۹۵ ارسال کنند، روند مسدود سازی آغاز می‌شود. به گفته سازمان تنظیم مقررات از زمانی که شماره به ثبت می‌رسد تا زمان مسدودسازی حداکثر ۲۴ساعت زمان نیاز است، غیر از موارد خاص که نیاز به بررسی بیشتری دارند.

منبع: ایرنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!