0

مدیرعامل IGCI : پلیس ایران از موفق ترین نیروهای پلیس جهان است

دسته بندی ها : پلیس فتا 20 آبان 1395 مدیر سایبرلا 875 بازدید

‘نوبورو ناکاتانی’ مدیرعامل ژاپنی IGCI در سنگاپور در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران از پلیس ایران به عنوان یکی از موفق‌ترین نیروهای پلیس جهان یاد کرد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سفیر جمهوری اسلام ایران در سنگاپور روز گذشته به دعوت مدیر عامل اینترپل دفتر سنگاپور از این مرکز دیدار و در نشستی با حضور سه تن از مدیران اصلی دفتر اینترپل در سنگاپور شرکت کرد.

ناکاتانی، مدیر عامل اینترپل دفتر سنگاپور در این دیدار با تمجید از همکاری خوب و فعال پلیس سایبری کشورمان و اعزام نماینده به این دفتر، به سوابق ارتباط و همکاری و برگزاری همایش در ایران اشاره کرد و از پلیس ایران به عنوان یکی از موفق‌ترین نیروهای پلیس جهان نام برد.

سفیر ایران نیز با توجه به ضعیف بودن توانائی‌های پلیس کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای عضو ‘اکو’، پیشنهاد کرد دوره‌های آموزشی منطقه‌ای با محوریت ایران برای اعضای اکو برگزار شود.
مدیرعامل ژاپنی اینترپل دفتر سنگاپور نیز با استقبال از این پیشنهاد، خواستار ارائه رسمی این طرح و اعلام آن به اعضای سازمان همکاری اقتصادی اکو شد.

این دیدار با هماهنگی و همراهی ‘جواد گنجعلی’ نماینده رسمی و دائمی جدید پلیس سایبری کشورمان در اینترپل صورت گرفت.

سازمان جرائم پلیسی یا اینترپل به نام (ICPO) سال 1923 به عنوان یک سازمان بین‌المللی پلیسی تأسیس و از سال 1956 تاکنون با ساختار کنونی امّا با نام اینترپل به فعالیت خود ادامه داده است.

پنجاه و هشتمین مجمع عمومی پلیس اینترپل نیز از روز گذشته (دوشنبه) با حضور بیش از یک‌هزار نماینده از 164 کشور جهان از جمله سردار ‘مسعود رضوانی’ رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جزیره بالی اندونزی آغاز شده است.

بودجه سالانه اینترپل حدود 78 میلیون یورو است که بخش عمده آن توسط 190 کشورعضو تامین می‌شود.

دبیرخانه مرکزی اینترپل در شهر ‘ لیون’ فرانسه است و بسیاری از دولت‌ها اینترپل را دومین سازمان بزرگ بین المللی بعد از سازمان ملل می دانند.

یورگن اشتاک’ از آلمان در حال حاضر دبیر کلی اینترپل را بر عهده دارد و دفتر مرکز جرائم سایبری پلیس بین‌الملل در سنگاپور است.

اینترپل در حال حاضر عمده‌ترین پرونده‌های در دست پیگیری را با عناوین اسم اشخاص مجرم، رکورد حدود 160 هزار اثر انگشت، حدود 7 میلیون و 100 هزار رکورد سرقت خودرو، حدود 6 میلیون و 800 هزار رکورد اسناد مسافرتی گم شده یا سرقتی، سه هزار و 600 رکورد اشیای عتیقه و هنری مسروقه، 374 هزار رکورد اسناد اداری مسروقه و یک میلیارد و 700 میلیون دلار کلاهبرداری اینترنتی دسته بندی کرده است.

هم اکنون در دفتر اینترپل سنگاپور 38 نفر از 23 کشور مشغول به خدمت هستند.

معاونت نوآوری’ اینترپل در سنگاپور مستقر است و برخورداری این کشور جزیره‌ای در جنوب شرق آسیا از سطح بسیار بالای دانش فناوری در جهان از دلایل اصلی استقرار این معاونت در این دولت‌- شهر است.

این معاونت رسیدگی به ‘جرایم سایبری’ را برعهده دارد و برهمین اساس تمام بخش‌های مرتبط با رسیدگی به جرایم سایبری در دفتر سنگاپور مستقر است.

جواد گنجعلی’ از پلیس سایبری ایران طی چند ماه گذشته در این دفتر در سنگاپور مستقر شده است

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!