0

اجاره کارت بانکی به بهانه افزایش معدل حساب

کارت بانکی, پرداخت الکترونیک, سایبرلا

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل اجاره کارت های بانکی شهروندان به بهانه افزایش معدل حساب، جهت اعطای تسهیلات بانکی خبر داد.

سرهنگ “علی جمالی” اظهار کرد: در پی تشکیل یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری از حساب‌ های بانکی تعدادی از شهروندان در این پلیس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس متهم شناسایی شد و در برابر مستندات به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: این شخص با جلب اعتماد افراد به بهانه افزایش معدل حساب های بانکی جهت اعطای وام و دریافت تسهیلات بانکی، کارت‌های بانکی شهروندان را می گرفت و با سوء استفاده از آن‌ها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

رئیس پلیس فتا ایلام توصیه کرد: شهروندان به هیچ وجه کارت و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران تحت هر عنوانی قرار ندهند، چرا که این احتمال وجود دارد که از آن‌ها در اعمال مجرمانه استفاده شود و باعث بروز مشکلاتی برای صاحب حساب بانکی شود.

منبع: ایسنا

پرسش و پاسخ حقوقی رایگان در زمینه جرایم رایانه ای، اینترنتی و سایبری | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده + یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!