0

مجوز دادگاه اروپایی به مدیران برای جاسوسی از کارمندان

دادگاه حقوق بشر اروپا به مدیران شرکت‌ها اجازه داد در ساعت‌های کاری به ایمیل و پیام‌های خصوصی کارمندان خود سرک بکشند تا در صورت تخطی آنها از قوانین شرکت، با آنها برخورد کنند.

همشهری آنلاین: دادگاه حقوق بشر اروپا در حین بررسی پرونده شکایت کارمندی رومانیایی که به دلیل فضولی رییسش در گفتگو‌های آنلاین و خصوصی وی از او شکایت کرده بود گرفته شد. این دادگاه اعلام کرد اینکه کارفرمایی بخواهد از تعهد کاری کارمندانش در ساعات کاری اطمینان حاصل کند، به هیچ‌وجه غیرمنطقی نیست.

این پرونده در سال 2007 تشکیل شده‌است اما تصمیم دادگاه در شرایطی اتخاذ شده‌است که دولت‌ها و دادگاه‌‌ها در سرتاسر جهان با مسائلی از قبیل برقراری توازن میان حریم خصوصی و نیاز به حفاظت از امنیت ملی در برابر حملات تروریستی دست به گریبانند. به گفته متخصصان قضایی، این رای دادگاه قطعا بر رای دادگاه‌های عالی بین‌المللی اتحادیه اروپا در پرونده‌های آینده اثرخواهد‌گذاشت.

بوگدان میهای باربولسکو در سال 2008 پرونده خود علیه رومانی را به دادگاه حقوق بشر اروپا انتقال داد. اعتراض او این بود که تصمیم کارفرمای وی برای اخراجش براساس تخطی از قانون حریم خصوصی و بی‌احترامی وی به زندگی شخصی او و نامزدش بوده‌است. باربولسکو که از سال 2004 تا سال 2007 در شرکتی به عنوان مهندس ارشد مشغول به کار بود،‌ به درخواست شرکت حساب کاربری در یاهو مسنجر ایجاد کرد تا بتواند به درخواست‌های مشتریان پاسخ دهد. در جولای 2007 به او اعلام شد که مکالمات آنلاینش برای چندین روز تحت نظر بوده است و او از قانون شرکت در زمینه عدم استفاده شخصی از ابزاری کاری تخطی کرده‌است. در میان مکاتبات آنلاین وی چند پیام نیز وجود داشت که میان او و نامزدش رد و بدل شده‌بود.

دادگاه اروپایی در رای خود اعلام کرد میزان نظارت کارفرما محدود و مناسب بوده است و باربولسکو هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه نکرده‌است که چرا از حساب کاربری شرکتی‌اش برای اهداف شخصی استفاده کرده‌است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!