0

ادعای 9.3 میلیارد دلاری اوراکل بر ضد گوگل

نبرد حقوقی گوگل و اوراکل یک بار دیگر آغاز شده است و این بار اوراکل به جرم استفاده بدون مجوز از جاوا در اندروید ادعایی 9.3 میلیارد دلاری را بر ضد گوگل مطرح کرده است.

سایبرلا (CYBERLAW) : گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اینفرس می افزاید: اوراکل بعد از خرید شرکت سان مالک تمامی نرم افزارهای تولیدی آن از جمله جاوا شده و معتقد است گوگل بدون کسب اجازه از برخی امکانات و اجزای جاوا در سیستم عامل اندروید خود استفاده کرده است.

اوراکل قبلا هم گوگل را به استفاده از بخش هایی از جاوا بدون پرداخت حق امتیاز به این شرکت متهم کرده بود. دادگاه در سال 2012 به این موضوع رسیدگی کرد، اما نتوانست در مورد آن به نتیجه قطعی برسد.

سیستم عامل آندروید گوگل یکی از محبوب ترین سیستم عامل های همراه است و در سه ماهه چهارم سال 2015 سهم 80.7 درصدی از این بازار را در اختیار داشته است و هرگونه محدودیت در توزیع آن برای گوگل خساراتی سهمگین به همراه می آورد. زیرا هزاران برنامه جانبی سازگار با آندروید برای گوشی ها و تبلت ها عرضه می شود و گوگل بخشی از درآمد حاصل از فروش برنامه های مذکور را به جیب می زند.

به نظر می رسد هدف اصلی اوراکل از طرح این شکایت به دست آوردن سهمی از درآمد مذکور است. خسارتی که اوراکل این بار از گوگل طلب کرده ده برابر بیشتر از رقم درخواستی قبلی آن است. خود اوراکل هم اعلام کرده که 8.8 میلیارد دلار از خسارت ادعایی این شرکت مربوط به سودی است که گوگل از طریق توزیع آندروید در طول سال های گذشته به دست آورده است.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده + شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!