0

بزرگترین متخلف استفاده از روغن پالم را فقط ۳ میلیون تومان جریمه کردند

دسته بندی ها : فضای مجازی 21 مهر 1394 مدیر سایبرلا 402 بازدید

وزیر بهداشت با بیان اینکه قوانین کنونی در حوزه متخلفان تغذیه بازدارندگی ندارد، گفت: وقتی که بزرگترین متخلف پالمی را که با سلامت مردم در ارتباط بود به دادگاه معرفی کردیم، آن را ۳ میلیون تومان جریمه کردند.

سیدحسن هاشمی در دیدار با مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی، هفته سلامت بانوان را تبریک گفت و افزود: متأسفم این هفته در تقویم ما به ثبت نرسیده است.

هاشمی با بیان اینکه در پدیده طلاق نیز زنان به اندازه مردان نقش دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا از میزان طلاق کاسته شود، چرا که خیلی بد است در حکومت جمهوری اسلامی شاهد این همه طلاق باشیم که موجب سرشکستگی ما شود.

وی به زنان کارتن‌خواب و فراری از خانواده اشاره کرد و گفت: موضوع بدتر از طلاق این است که شب‌ها در تهران که ام‌القرای اسلام است تردد کنیم و در خیابان‌ها زنان را با وضعیت نامناسب ملاحظه کنیم.

هاشمی در ادامه در مورد برجام و تصویب آن در مجلس نیز صحبت کرد و گفت: من از دوستان در مجلس ممنون هستم که حاصل تلاش‌های دو ساله دولت را به سرانجام رساندند که این موضوع قطعاً در معیشت مردم تأثیرگذار است. ما نباید در اظهارنظرها بگوییم برجام مرده متولد شده است. به عقیده من برجام مانند قطعنامه 598 است که اگرچه جام زهر بود، اما ضامن بقای جمهوری اسلامی شد.

وی ادامه داد: ای کاش دوستان همان اندازه که نسبت به برجام حساس هستند، در مورد تصویب قطعنامه‌ها نیز حساس می‌شدند و علت و چرایی تصویب را بررسی و تحلیل می‌کردند.

وزیر بهداشت در مورد وضعیت غذا و سلامتی آن نیز صحبت کرد و گفت: وضع غذای ما اصلاً مناسب نیست، اما این حرف به این معنی نیست که در سایر نقاط دنیا وضعیت مطلوب است. ما شاهد هستیم که مهمترین موضوع در آمریکا بحث سلامت غذا است.

وی ادامه داد: امیدواریم تصمیماتی در مجلس و دولت گرفته شود که برای متخلفان در حوزه تغذیه، بازدارندگی داشته باشد. ما بدون بازدارندگی نمی‌توانیم به وظیفه خود عمل کنیم و یک عده که در کشور همیشه مطالبه‌گر هستند و می‌مانند، بدانند اگر امکانات نظارتی و بازدارندگی به ما بدهند، ما می‌توانیم متخلفان را شناسایی کرده و با آنها برخورد قاطع انجام دهیم.

وزیر بهداشت به موضوع پالم و عدم بازدارندگی قوانین اشاره کرد و گفت: ما متخلفان غذایی را شناسایی می‌کنیم، اما جریمه دادگاه برای آنها بسیار کم است، به طور مثال؛ بزرگترین متخلف پالمی را تنها 3 میلیون تومان جریمه کردند و برای بهداشت محیط نیز جریمه 5 هزار تومانی درنظر گرفته‌اند که این اعداد اکنون کارآمدی ندارد و ابزار لازم برای بازدارندگی موجود نیست.

هاشمی به موضوع سلامت جنسی نیز اشاره کرد و گفت: از این موضوع نباید غافل شویم، چرا که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما می‌ترسیم که در مورد آن صحبت کنیم، اما باید بی‌پروا و در عین حال با رعایت اخلاق در مورد سلامت جنسی صحبت کرد، چرا که بخشی از طلاق‌ها و بیماری‌های اعصاب و روان به آن مربوط می‌شود.

هاشمی در پایان تأکید کرد: کتمان کردن موضوعات مربوط به سلامت جنسی صحیح نیست و ما باید در این ارتباط صحبت کنیم و آموزش دهیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 + یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!