0

کلاهبرداری اینترنتی با راه اندازی سایت جعلی و فروشگاه های اینترنتی

دسته بندی ها : فروشگاه اینترنتی 13 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 1076 بازدید

رئیس پلیس فتای کرمان ضمن اعلام خبر دستگیری کلاهبردار اینترنتی در عملیات کارشناسان این پلیس گفت: متهم با راه اندازی سایت های جعلی و فروشگاه های اینترنتی فروش کالاهای غیر مجاز 300 میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

پلیس فتا : سرهنگ “کامبیز اسماعیلی” گفت: چندی پیش شکایتی مبنی بر هک شدن حساب کاربری شهروندی در بازی “کلش آف کلنز” به پلیس فتا ارجاع داده شد.

وی افزود: پس از بررسی موضوع و انجام اقدامات فنی از سوی کارشناسان پلیس فتا فرد شناسایی و به مقر این پلیس ارجاع داده شد.
رئیس پلیس فتا استان بیان داشت: متهم در مواجهه با اسناد و مدارک دیجیتالی لب به اعتراف گشود و گفت که با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی اقدام به هک حساب کاربری شهروندان در بازی “کلش آف کلنز” و سپس فروش آن می کرده است.

وی افزود: در بررسی های بیشتر مشخص شد که این فرد علاوه بر این نوع کلاهبرداری با ایجاد فروشگاه های مجازی جعلی به فروش اقلام غیر مجاز دست زده، این در حالی است که کالایی نیز در کار نبوده است.
سرهنگ اسماعیلی میزان کلاهبرداری این متهم را 300 میلیون ریال ذکر کرد و اظهار داشت: اگر چه متهم چندین فقره کلاهبرداری کرده اما تا کنون شش نفر اعلام شکایت کرده اند.

وی تصریح کرد: شهروندان باید بدانند که خرید و فروشی کالایی که در واقعیت ممنوع است در دنیای مجازی نیز ممنوع خواهد بود.
اسماعیلی در پایان لزوم هوشیاری در استفاده از اینترنت را مورد تاکید قرار داد و گفت: فروشگاه های اینترنتی باید دارای نماد الکترونیکی باشند و شهروندان نباید به راحتی و بدون در نظر گرفتن موارد امنیتی به هر فروشگاه اینترنتی اعتماد کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!