0

سایت های اینترنتی موظف به اعلام وضعیت تامین کالا هستند

خرید و فروش اینترنتی, فروشگاه مجازی - سایبرلا

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: کسب و کارهای اینترنتی دارای اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) در زمان اعمال محدودیت های کرونا موظف به اعلام وضعیت تأمین کالا در سایت های خود هستند.

یکی از مسائلی که خرید اینترنتی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و معمولا به ثبت شکایت از کسب و کار منجر می‌شود، عدم تامین کالا توسط سایت‌ها است.

برخی از سایت های فروش کالا در اینترنت برای کسب سود بیشتر، دست به کارهایی می‌زنند که یکی از آن‌ها فروش کالایی است که در انبار ندارند. این کار سبب می‌شود فرد خریدار پول را واریز کند، اما کالا در زمان معین به دست او نرسد.

از طرف دیگر گاهی اوقات به دلیل بالا رفتن قیمت ارز و به تناسب آن بالا رفتن قیمت کالای فروخته شده، سایت‌ها کالایی که روز قبل فروخته‌اند را ناموجود می‌کنند و از خریدار می‌خواهند ما به تفاوت آن را پرداخت کنند.

این قبیل مسائل باعث شد امروز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اطلاعیه‌ای صادر کند. در این اطلاعیه آمده است، با توجه به اعمال محدودیت در فعالیت کسب‌ و کارها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذر ماه، ضروری است کسب ‌و کارهای اینترنتی دارای اینماد، نسبت به موجود بودن کالا یا امکان تأمین آن کاملاً مطمئن باشند و در صورت عدم تأمین کالا مطابق با ماده ۳۹ قانون تجارت الکترونیکی رفتار کرده و امکان فروش کالاهای فوق را در وب سایت خود غیر فعال کنند. همچنین اگر این محدودیت ها بر ساعات پاسخگویی یا ارسال کالا تاثیرگذار بوده در وب‌سایت خود تغییرات جدید را به اطلاع مصرف‌ کنندگان برسانند.

منبع: ایرنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!