0

سوء استفاده کلاهبرداران سایبرى از تحریم "آیفون"

دسته بندی ها : جرایم سایبری 7 اسفند 1395 مدیر سایبرلا 652 بازدید

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل سوءاستفاده و کلاهبرداری از دکتر مشهدی توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر اظهار کرد: خانم دکتر مشهدی جهت ارجاع شکوائیه خود از مرجع محترم قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت.
وی افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا از دردسرهای خرید گوشی اپل خود گفت که چند ماهی است که گوشی خریداری نموده و دائما با مشکل مواجه شده و مجبور بوده با مراجعه به فروشگاه مورد نظر شناسه کاربری (اپل ایدی) و جیمیل خور را رفرش و بازیابی نماید اما ظاهرا در این رابطه فرد سومی هم مقصر بوده و مشکلاتی را برای وی ایجاد کرده است.
سرهنگ جهانشیری ادامه‌داد: با توجه به اظهارات شاکی رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و کارشناسان با تحقیقات فنی به عمل آمده، علاوه بر بازیابی رمز عبور جیمیل و اپل ای دی گوشی شاکی، موفق به شناسایی متهمی در این رابطه شدند.
وی با اشاره به دستگیری متهم گفت: پس از شناسایی هویت متهم، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و با اطلاعات به دست آمده، مکان اختفای وی نیز شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.
رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: متهم 32 ساله که مسئول نرم افزار و خدمات پس از فروش شرکت بود در مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد، با توجه به موقعیتی که در شرکت داشتم و با علم به این موضوع که شرکت آیفون به خریداران ایرانی در داخل ایران برخی خدمات را نمی‌دهد، بعد از ایجاد جیمیل و اپل ای دی برای گوشی مورد نظر هرچند وقت یک بار با تغییر رمز ورود شاکی، وی را مجبور به مراجعه به فروشگاه کرده و مبالغی جهت دریافت هزینه از وی دریافت مى‌کردم تا اینکه از این فروشگاه به شعبه دیگری منتقل شدم و شاکی با دیدن غیر فعال شدن سطح دسترسی‌اش به گوشی و جیمیل و اپل ای دى گوش خود به پلیس مراجعه کرد.
سرهنگ جهانشیری در ادامه بررسی پرونده بیان کرد: متهم به همراه پرونده خود جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.
این مقام انتظامی با یادآوری محرمانه بودن رمز جیمیل و حفظ آن تصریح کرد: کاربران محترم گوشی‌های اپل و آیفون در نظرداشته باشند که جهت فعال‌سازی اپل ایدی گوشی خود با استفاده از جیمیل خود اقدام نمایند تا از طرف شرکت مذکور در لیست سیاه قرار نگیرند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!