0

جزییات بیشتری از قرارداد همکاری هواپیمایی ایران و ایرلند

دسته بندی ها : قراردادهای حقوقی 23 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 465 بازدید

به گزارش پایگاه خبری صنعت حمل و نقل کشور، سازمان هواپیمایی کشوری هفته گذشته نخستین قرارداد همکاری با ایرلند برای نظارت بر عملیات پرواز، تداوم صلاحیت پروازی، صدور گواهینامه فنی و تعمیر و نگهداری را به امضا رساند.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، «محمدجواد تقوایی» معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری و «رالف جیمز» مدیرکل مقررات و ایمنی پرواز ایرلند هفته ی گذشته صبح روز چهارشنبه برای نخستین بار قرارداد همکاری ایران و ایرلند را امضا کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با امضای این قرارداد، مسئولیت های کشور ثبت کننده وسایل پرنده (ایرلند) به طرف بهره بردار (ایران) در محدوده ضمائم ۶،۱ و ۸ از پیمان شیکاگو درباره نظارت بر عملیات پرواز، تداوم صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و صدور گواهینامه کارکنان فنی و عملیاتی (کروی پرواز) و گواهینامه های وسیله پرنده در ایران منتقل می شود.

وی افزود: در چارچوب این قرارداد همکاری، زمینه بهره برداری و عملیات پروازی از ناوگان ثبت اروپایی توسط شرکت های ایرانی ایجاد می شود و بدین ترتیب شرکت های هواپیمایی ایرانی می توانند متناسب با شرایط و دامنه فعالیت خود، با شرکت های هواپیمایی یا اجاره دهنده ایرلندی قراردادهای همکاری یا بهره برداری امضا کنند.

بسیاری از شرکت های بزرگ و بنام دنیا طرف قرارداد با ایرلندند.

وی گفت: شرکت آسمان زمینه اجاره هفت فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰neo (اجاره به شرط تملیک) را در دستور کار قرار داده است و به محض ثبت این هواپیماها توسط هواپیمایی کشوری ایرلند و ورود آنها به ایران، مفاد این قرارداد برای این هواپیماها قابل اجرا می شود.

به گزارش ایرنا،‌ قائم مقام وزیر راه و شهرسازی شانزدهم بهمن ماه با اشاره به قرارداد خرید یکصد فروند هواپیما بین ایران ایر و ایرباس فرانسه ابراز امیدواری کرد. ۲ فروند هواپیمای ایرباس ۳۳۰ در اسفندماه امسال وارد ناوگان ایران ایر شود.

چندی پیش نیز قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما با شرکت بویینگ آمریکا در تهران نهایی شد.

تا پایان امسال نیز سه تا چهار فروند از هواپیماهای شرکت فرانسوی-ایتالیایی ای.تی.آر (ATR) به هواپیمایی جمهوری اسلامی تحویل می شود.

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، پیش قرارداد خرید ۲۰ فروند از این هواپیماهای ۷۰ نفره با شرکت ای.تی.آر امضا شده و اگر درباره تامین قطعات موتورهای کانادایی این هواپیماها به تفاهم برسیم قرارداد نهایی امضا می شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده + هجده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!