0

قرارداد مشارکت هم بنیان گذاران (CFA) چیست ؟

دسته بندی ها : استارتاپ ها, دانش نامه کسب و کار, کسب و کار 19 خرداد 1399 مدیر سایبرلا 824 بازدید
توافق نامه موسسین, قرارداد مشارکت یا موافقتنامه هم بنیان گذاران (CFA) - CoFounder Agreement

تیم اولیه یک استارت آپ (StartUp) معمولا از تعدادی جوان با انگیزه و مستعد تشکیل می شود که قصد دارند تا با شراکت یکدیگر اقدام به راه‌اندازی یک کسب ‌وکار نمایند.

هر یک از اعضای تیم استارتاپی, وظائف و مسئولیتی های خاصی بر عهده دارند. عدم انجام تعهد توسط هر یک از اعضای تیم استارتاپی, ممکن است خسارات مادی و معنوی جبران ناپذیری به کسب و کار وارد نموده و حتی موجب شکست استارت آپ شود.

تیم اولیه یک استارتاپ را اصطلاحاً گروه موسسین یا هم‌بنیان‌گذاران (Co-Founder) می نامند. قراردادهای مشارکت فیمابین موسسین یا هم‌بنیان گذاران, که عموماً به عنوان قرارداد CFA (Co-Founder Agreement) شناخته می شود, یکی از ضروری ترین قراردادهای مورد نیاز کسب و کارهای نوپا است.

قرارداد CFA شباهت بسیار زیادی به توافقنامه سهامداران (SHA) دارد و چارچوب کلی این دو قرارداد تقریبا مشابه یکدیگر است. اما این دو قرارداد تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.

یکی از تفاوت های این دو قرارداد آن است که قرارداد CFA بین گروه موسسین استارتاپ منعقد می شود, در حالیکه قرارداد CHA معمولا در زمان ورود شخص جدید به گروه سهامداران (معمولا در زمان جذب سرمایه گذار) منعقد می شود.

تفاوت دیگر این دو قرارداد آن است که در زمان انعقاد قرارداد CFA, استارتاپ هنوز در آغاز راه خود است و فعالیت خاصی را شروع نکرده است و محصول ویژه ای تولید نشده است. در حالیکه در زمان جذب سرمایه گذار, لزوما استارتاپ یا محصول استارتاپی باید به سطح خاصی از بلوغ و رشد یافتگی رسیده باشد.

دانلود نمونه قرارداد مشارکت شرکا یا سهام داران SHA ( Share Holder Aggrement)

در قراردادهای SHA و  CFA ضمن تبیین چارچوب همکاری اعضای تیم, نحوه اجرای تعهدات هر یک از شرکاء و حدود وظایف آنها مشخص شده و سهم مالکیت آنها مشخص می شود.

بواسطه اهمیت این نوع از قراردادها, سایبرلا اقدام به تنظیم یک نمونه قرارداد مشارکت هم‌بنیان‌گذاران (CFA) نموده است.

برای مشاهده جزییات بیشتر و دانلود نمونه قرارداد باید به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنید. لطفا بر روی لینک زیر کلیک کنید :

قرارداد مشارکت یا موافقتنامه هم بنیان گذاران (CFA) - CoFounder Agreement

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 + 19 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!