0

قرارداد صنعتی مسئله امنیتی ندارد

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 499 بازدید

علی علی لو در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به سخنان وزیر صنعت مبنی بر محرمانه بودن قرارداد پژو گفت:مگر تسلیحات  از شرکت پژو خریداری شده که قرارداد باید محرمانه باشد،از چه کسی پنهان می شود،مردم یا مجلس، مگر وعده این دولت شفاف سازی نبوده است؟

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شعار این دولت مردمی بودن است، افزود: دلیل اینکه قراردادهای منعقد شده جدید را محرمانه اعلام می کنند، چیست؟ این با شعارهای صداقت و شفافیت تناقض دارد.

علی لو ادامه داد:قراردادی که دو شرکت خودروسازی مسئله امنیتی ندارد، قرارداد را منتشر کنند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مختصات این قرارداد و مولفه های آن بنا برسخنان مسئولان دولتی مناسب است، ادامه داد:اگر در عقد قرارداد ضمانت نامه های لازم گرفته شده است، پس دلیلی برای عدم شفافیت نیست.

وی با تأکید براینکه برخی از کنار این قرارداد پژو منافعی را کسب می‌کنند، افزود: در قرارداد هیچ اشاره‌ای به بدعهدی پژو نشده است حتی این قرارداد را یک برگ برنده اعلام می‌کنند این درحالی است که ما باید برخورد لازم را با طرف فرانسوی برای بی‌عهدی خود نسبت به قرارداد گذشته اعمال می‌کردیم.

بخش خصوصی باید در صنعت خودرو حضور پررنگتری داشته باشد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه چرا فقط ایران خودرو با پژو قرارداد بسته است،تصریح کرد: در دورجدید همکاری ها باید بخش‌های خصوصی صنعت خودرو محور قرار می‌گرفتند.

وی راهکار اصلی صنعت خودرو را در همکاری‌های بین‌المللی اصلاح ساختار مدیریتی دانست و گفت: هم اکنون قرارداد جدید مزیت‌های نسبی دارد؛اما اگر با همان مدیریت گذشته اجرایی شود به تهدید تبدیل خواهد شد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه علقه هایی بین برخی افراد صاحب منسب در قراردادهای صنعتی است،تصریح کرد: بخش خصوصی باید در صنعت کشور حضور پررنگتری داشته باشد.

در پایان لازم به ذکر است؛ پس از لغو تحریم ها، کشورها و شرکت های بسیاری برای استفاده از پتانسیل های بالقوه داخلی ایران مشتاق هستند و وظیفه دولت انتخاب بهترین ها و اخذ تضمین ها از بین این شرکت ها و سرمایه گذاران برای پایبندی به قراردادهیشان است.

هر قراردادی که با هر کشور و یا شرکتی بسته می شود،باید منافع ملت ایران را تامین کند، نه اینکه با ایجاد رانت منافع افرادی خاص تامین شود،در دوران تحریم ها تمام سختی های تحریم را ملت ایران تحمل کرده اند و پس از لغو آن نیز سود لغو آن نصیب ملت صبور ایران شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!