نمونه قرارداد نگهداری و حفاظت از حیوانات

دسته بندی ها : نمونه قرارداد خدمات 1 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 9983 بازدید

نمونه قرارداد نگهداری و حفاظت از حیوان

قرارداد حاضر با اقرار به اهلیت طرفین و علم و آگاهی آنها از مفاد این قرارداد و به استناد ماده 10 قانون مدنی و سایر قوانین مربوطه تنظیم و به امضای طرفین رسید.

ماده 1 – طرفین قرارداد:

این قرارداد فیمابین ……… فرزند ……… به شماره ملی …………….. آدرس …………………………… شماره تلفن ……………… به عنوان طرف اول، و از سوی دیگر ……… به شماره ملی …………….. آدرس …………………………… شماره تلفن ……………… به عنوان طرف دوم (نگهدارنده) ، به شرح ذیل منعقد میگردد.

ماده 2 – موضوع قرار داد.

نگهداری و حفاظت از ….. قلاده ………. جنس …..  شناسنامه ….. واکسینه …..  سن ….. عقیم ….. رنگ ….. نژاد ….. دارای بیماری …..

ماده 3 ـ مدت قرارداد:

مدت قرارداد از تاریخ ..… لغایت ..… به مدت ..… می‌باشد که در صورت تراضی‌ طرفین‌ قابل تمدید می باشد.

ماده 4 ـ مبلغ قرارداد:

مبلغ قرارداد در کل دوره قرارداد .….… ریال  (.….…) می باشد .

ماده 5 – تعهدات طرفین قرارداد:

طرف نگهدارنده در چارچوب این قرارداد موظف و متعهد به انجام تعهدات ذیل می‌باشد:

• نگهدارنده مکلف است شرایط مناسبی به لحاظ تغذیه، بهداشت، سلامت و رفاه حیوان فراهم آورد. استانداردهای مربوط به نحوه تغذیه و بهداشت حیوان مطابق پیوست شماره یک قرارداد می باشد.
  • نگهدارنده اجازه انتقال تمام یا بخشی از تعهدات این قرارداد به غیر را ندارد
  • نگهدارنده به هیچ عنوان اجازه انتقال حیوان به محل دیگری غیر از آدرس توافق شده را ندارد و در صورت تغییر آدرس موظف است رضایت کتبی طرف اول را جلب نماید.
  •  مطابق با پیوست شماره یک قرارداد، نگهدارنده موظف به انجام چکاپ های پزشکی دوره ای می باشد
  • نگهدارنده موظف است کلیه واکسیناسیون های حیوان را در زمان های مقرر انجام دهد و در صورت اخذ شناسنامه بهداشتی نام خود را به عنوان نگهدارنده حیوان در شناسنامه قید نماید.
  • ………

سایر تعهدات را در این بخش درج بفرمایید

ماده 6 – ضمانت اجرا و خسارت

نگهدارنده تعهد می نماید در صورت نقض تعهدات مندرج در این قرارداد، علاوه بر جبران ضرر و زیان مادی و معنوی وارده بر طرف اول، مبلغ …… ریال ، بابت نقض قرارداد نقدا به طرف اول پرداخت نماید.

ماده 7 – فسخ قرارداد :

چنانچه نگهدارنده به تعهدات خود عمل ننماید طرف اول قرارداد حق دارد ضمن فسخ یکطرفه قرارداد، مطابق مواد ضمانت اجرا و خسارت مندرج در این قرارداد رفتار نماید.

ماده 8 – داوری و حل و فصل اختلافات:

کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن به موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان ارجاع می‌گردد که مطابق با آیین‌نامه داوری آن موسسه با رای سه نفر داور (یک نفر نماینده از سوی هر یک طرفین دعوا و انتخاب سرداور از سوی موسسه) به‌صورت قطعی و لازم‌الاجرا حل و فصل گردد. داور (ان) علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهد (خواهند) نمود.

ماده 9 – فورس ماژور :

درشرایط بروز فورس ماژور و حوادث قهری و غیرمترقبه به صورت زیر عمل میگردد:

• در صورتی که نگهدارنده قادر به انجام تعهدات خود نباشد، بلافاصله موظف است مورد قرارداد را به طرف اول بازگرداند.
  • در هر حال در حالت فورس ماژور طرفین میتوانند با تراضی هم قرارداد را فسخ نمایند.

ماده 10- نسخ قرارداد :

این قرارداد در مورخه …………. و در محل …………………………..منعقد و در 10 ماده و در …. نسخه تنظیم و به امضای طرفین رسیده است که  هر کدام از نسخ دارای ارزش یکسان است.

امضای طرف اول قرارداد                                       امضای نگهدارنده

امضا شاهد اول                                           امضا شاهد دوم

تذکر مهم : نمونه قرارداد فوق صرفا جهت آشنایی کلی مخاطبین محترم با قالب کلی این نوع قراردادها است. فلذا صحت و دقت محتوای متن لزوما مورد تایید سایبرلا نمی باشد. بدیهی است که برای تهیه هر قرارداد و یا متن حقوقی بطور خاص باید به مشاور حقوقی مراجعه نمود.

برای طرح سوالات حقوقی و پرسش و پاسخ در زمینه قراردادها اینجا کلیک کنید

پی‌نوشت: آیین نامه نحوه نگهداری حیوانات اهلی