0

یک ماه دیگر قرارداد ایران با ایرباس نهایی می شود

دسته بندی ها : قرارداد صنعت هوایی 8 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 410 بازدید

پس از لغو تحریم ها کشورمان برای توسعه ناوگان هوایی خود اقدام به مذاکرات با شرکت های بزرگ هواپیمایی کرد که از آن جمله می توان به شرکت ایرباس اشاره کرد. ایرباس؛ شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تولوز، فرانسه قرار دارد و کارخانجات آن در سراسر اروپا گسترده می‌باشند.

شبستان: شرکت ایرباس هم‌اکنون به‌عنوان بازوی تولید هواپیماهای مسافربری گروه ایرباس فعالیت می کند.. ایرباس هم‌اکنون پس از بوئینگ، دومین شرکت هواپیماسازی جهان به‌شمار می‌آید و در حدود نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند. این شرکت دارای ۵۷٬۰۰۰ کارمند و ۱۶ دفتر در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا است. مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد. این شرکت همچنین دارای شعباتی در کشورهای ایالات متحده آمریکا، ژاپن و جمهوری خلق چین است.

بنابراین گزارش، پس از رایزنی های انجام شده قرار شد 118 فروند ایرباس از این شرکت خریداری شود و در تازه ترین اخبار به نقل از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و تامین مالی اعلام شده است که پیش قرارداد خرید 118 فروند ایرباس تا یک ماه دیگر به قرارداد نهایی تبدیل می شود.

این گزارش می افزاید: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این باره به نقل از اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و تامین مالی نوشته است: “در سفر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به کشور آلمان؛ مذاکراتی با مذاکره با رئیس ایرباس در آلمان انجام شد و در این نشست درباره موانع موجود برای تسریع در اجرای توافق ها با ایرباس مذاکره شد. مذاکرات با ایرباس برای انعقاد قرارداد نهایی ادامه دارد این در حالی است که پیش قرارداد 500 صفحه‌ای با ایرباس باید با جزئیات مطالعه و نظرات طرفین منتقل شود. در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مجوزهای لازم صادر شده، ضمن اینکه مگر ممکن است به شرکت بوئینگ به عنوان یک شرکت آمریکایی مجوز مذاکره با ایران داده شود، اما ایرباس این مجوز را نداشته باشد. بنابراین مجوزهای لازم برای مذاکره ایرباس و بوئینگ با ایران داده شده است. امیدواریم قراردادمان با ایرباس تا یک‌ ماه آینده نهایی شود. از طرف ایران هیچ ضمانت بانکی و دولتی برای خرید این هواپیمایی داده نشده است. در سال جاری میلادی بین 5 تا 8 فروند از هواپیماهای خریداری شده به ایران تحویل می‌شود.”

یادآور می شود: در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه سال 94 به فرانسه پیش قرارداد خرید 118 فروند انواع هواپیمای ایرباس بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایرباس به امضا رسید که ارزش کل این قرارداد 10.5 میلیارد دلار است و ایرباس متعهد شده با امضای نهایی این قرارداد نخستین هواپیمایی ایران ایر را در سال 2016 و تا 2017 بین 5 تا 8 فروند آن را تحویل ایران دهد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!