0

فرهنگیان طعمه جدید کلاهبردار اینترنتی

دسته بندی ها : کلاهبرداری اینترنتی 23 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 910 بازدید

رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری ‌از معلمین  می‌نمود، خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ‌فرامرز شاکری  گفت‌: در پی ارجاع پروندهای با موضوع کلاهبرداری مرتبط با رایانه از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی  و انقلاب شهرستان سنندج به پلیس فتا استان‌، تحقیقات در این خصوص توسط کارگاهان  پلیس فتا آغاز گردید .

وی افزود‌: در این رابطه از شکات  تحقیق به عمل آمد که اظهار داشتند، خانمی ناشناس با شماره همراه، اول با منزل آنها  تماس و اظهار داشته در قرعه‌کشی خرید مبل و وسایل دیگر خانگی برنده یک‌ دستگاه ظرفشویی شده‌اید و در ادامه شماره‌ دیگری را ‌معرفی که با ایشان تماس بگیرند‌. نهایتا با نامبرده نیز تماس که خود را نماینده شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان  معرفی و با اغفال شکات  به بهانه هزینه ایاب و ذهاب  از هر نفر مبلغ 5/1 میلیون ریال در خواست کرده که شکات به صورت اینترنتی به شماره کارت وی واریز نموده‌اند و پس از آن متوجه شده‌اند که این موضوع کلاهبرداری بوده است‌. در ادامه با تحقیقات و پی‌جویی اینترنتی مظنون  مورد نظر شناسایی و مشخص گردید که ساکن کرج می باشد . 

این مقام انتظامی ادامه داد‌: در تحقیقات مشخص گردید مظنون کرجی به دلیل داشتن پرونده‌های متعدد تحت تعقیب پلیس آگاهی استان نیز قرار گرفته و نهایتا توسط آن پلیس دستگیر گردیده است‌. لذا با هماهنگی قضای‌، متهم در اختیار پلیس فتا قرار گرفت و در مواجه با دلایل و مستندات پرونده به بزه انتسابی معترف و بیان داشت، با استفاده از فضای مجازی و اطلاعات درج شده در سایت‌ها اسامی مدارس و معلمان نمونه را استخراج و پس از استخراج اطلاعات تکمیلی با کارکنان و معلمین مدرسه صحبت نموده و خود را به عنوان همکار و مدیر فروشگاه تعاونی به‌ آنها معرفی و شماره تلفن همراه و شماره پرسنلی آنها را اخذ و در مرحله دیگری با تغییر صدای خود شبیه خانم‌ها و جلب اعتماد مالباختگان‌، اقدام به کلاهبرداری به روش مذکور می‌نمودم‌. لذا با توجه به اعترافات  متهم و به همراه چندین نفر از مالباختگان که اکثرا” فرهنگی بودن تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گردید .

رئیس پلیس فتا کردستان به کلیه همشهریان توصیه کرد: در صورت مواجه با این‌گونه تماس‌ها‌، اقدام به راستی آزمایی نمایند و با هر تماسی که گرفته می‌شود و از آنان اطلاعاتی در خصوص خود افراد داده می‌شود‌، اعتماد نکنند‌، چون این افراد می‌تواند این نوع اطلاعات را از فضای مجازی جمع‌آوری کرده باشند‌.

وی ادامه داد: از هر گونه انتشار اطلاعات خصوصی در فضای سایبر خوداری کرده و انتشار هر مطلب بی‌اهمیتی درباره افراد به  منزله انتشار مسائل خصوصی می‌باشد و می‌تواند مورد سوء‌استفاده کلاهبردان قرار گیرد .

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!