0

کلاهبرداری از طریق ارسال ایمیل‌های جعلی

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, کلاهبرداری اینترنتی 7 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 1161 بازدید

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: اخیرا کلاهبرداران اینترنتی از ساده لوحی و طمع کاربران سوءاستفاده کرده و با عناوین مختلف آنها را در دام خود گرفتار و مقاصد شوم خود را پیاده می‌کنند .

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم آدینه‌لو با بیان اینکه ایمیل جعلی شیوه‌ای است که کلاهبرداران اینترنتی به منظور سوءاستفاده از کاربران اینترنت بکار می‌گیرند، اظهار کرد: در این روش، کلاهبرداران ایمیلی را برای قربانی ارسال می‌کنند (غالباً این ایمیل‌ها به صورت انبوه برای کاربران ارسال می‌گردد) که به ظاهر دارای آدرس  معتبر و مهم می‌باشد.

‌وی خاط‌رنشان‌ کرد: در متن این ایمیل‌ها معمولا از قربانی خواسته می‌شود که به لینک خاصی مراجعه نموده و یا اطلاعات مورد نظر کلاهبردار را برای وی ارسال کند و یا پولی را به حساب مورد نظر واریز نماید.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه اخیرا کلاهبرداران اینترنتی ازساده لوحی و طمع کاربران سوءاستفاده کرده و با عناوین مختلف آنها را در دام خود گرفتار و مقاصد شوم خود را پیاده می‌کنند، افزود: اصلی‌ترین راه پیشگیری از به دام افتادن در اینگونه موارد توجه به این نکته می‌باشد که ایمیلی که در آدرس فرستنده آن نام ارگان و یا سازمان معتبری درج شده است لزوماً واقعی نیست و حتما باید از صحت آن اطمینان حاصل نمود.

وی به کاربران توصیه کرد: قبل از هرگونه اقدام به پاسخگویی به این نوع ایمیل‌ها به یاد داشته باشند که نباید هیچگاه اطلاعات کاربری خود را از طریق یک درخواست یا فرمی که از طریق ایمیل دریافت کرده‌اند، وارد کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان تاکید کرد: به هیچ عنوان به درخواست‌های اینگونه ایمیل‌ها پاسخ ندهند چه درخواست واریز پول باشد یا تکمیل اطلاعات مثل مشخصات فردی درخواست شده باشد.

به گفته سرهنگ آدینه‌لو ایمیل‌های تبلیغاتی ناخواسته و نامعلوم که از آن‌ها به عنوان اسپم یا هرزنامه نام برده می‌شود، ایمیل‌هایی بیهوده و آزار دهنده هستند، که گاهی اوقات اسپم‌ها شامل پیشنهادهای جعلی هستند که فقط وقت و پول شما را از بین خواهند برد.

وی ادامه داد: برای توقف و محدود کردن ایمیل‌های اسپم‌ها شما می‌توانید پیشنهادی را که از طریق اسپم دریافت می‌کنید، همانند یک تماس تلفنی ناخواسته و نابجا، رد کنید و هرگز وعده و وعیدهایی که از طریق اسپم و از طرف غریبه‌ها دریافت می‌کنید، باور نکنید.

رئیس پلیس فتا زنجان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: سعی کنید در مورد تشخیص کلاهبرداری‌های رایج اینترنتی بیشتر اطلاعات کسب کنید و اطلاعات خود را در زمینۀ تشخیص کلاهبرداری‌های رایج اینترنتی افزایش دهید.

وی با اشاره به اینکه محتوای آموزشی خوب در سایت پلیس فتا برای بالا بردن سطح آگاهی و دانش کاربران وجود دارد، گفت: در سایت پلیس فتا روزانه اخبار و راه‌های برخورد با جرائم سایبری آموزش داده می‌شود که کاربران به راحتی می توانند با مطالعه آن دانش سایبری خود را افزایش دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!