0

شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از روترها و دوربین‌های نا امن دی‌لینک

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 دی 1395 مدیر سایبرلا 371 بازدید

دی لینک/ D-Link به دلیل قادر نبودن به حمایت از مشتریان خود در برابر حملات هکری و آسیب‌پذیری روتر و دوربین‌های اینترنت اشیاء اش توسط FTC به دادگاه کشانده شد.

به گارش خبرآنلاین، در شکوائیه کمیسیون تجارت فدرال آمده است صدها هزار مشتری روتر های دی لینک و دوربین‌های حوزه اینترنت اشیاء ساخت دی لینک به دلیل امنیت پایین دچار حملات متعدد هکری شده و این کمپانی نتوانسته است جلوی این رخنه‌ها و حملات را بگیرد.

روز 5 ژانویه شکایت‌نامه رسمی به دادگاه منطقه‌ای سان فرانسیسکو ارائه کرد و در آن یادآور شد دوربین‌های موسوم به IP Camera که برای اینترنت اشیاء ساخته‌شده، بدون امن سازی و رعایات اصول امنیت اطلاعات راهی بازار شده‌اند و حملات گسترده هکری در سال گذشته که باعث شد تا بخشی از اینترنت آمریکا و آن‌سوی آتلانتیک خاموش شود، این محصولات و روترهای حاوی حفره دی لینک بوده است که ضرر بزرگی را به کمپانی‌های حوزه اینترنت زد.

هکرها با حفره‌های موجود در روترهای دی لینک بدافزاری را روی آن پیاده‌سازی کردند و از راه دور ضمن حمله به قلب اینترنت، کشورهای دو سوی اقیانوس را دچار مشکل کردند.

جالب اینجاست که هکرها با دانش پایین و به دلیل آسیب‌پذیری فراوان محصولات دی لینک توانستند این حمله گسترده را با موفقیت انجام دهند.

سخنگوی دی لینک ضمن رد این ادعا گفت بهترین و امن ترین روترها را ساخته‌ایم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!