0

شبکه‌های اجتماعی عامل بدبینی و بی‌اعتمادی در زندگی مشترک شده است

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 تیر 1396 مدیر سایبرلا 441 بازدید

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به مرور زمان طرز فکر و روابط فرد را متحول می‌کند، گفت: بدبینی و بی‌اعتمادی در زندگی مشترک، نتیجه استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم آدینه‌لو در برنامه نگاه روشن صدا و سیمای استان زنجان به تاثیرات شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: متاسفانه بسیاری از کاربران فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی به تاثیرات و پیامدهای منفی شبکه‌های اجتماعی در روحیه و رفتار خود توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از علل اصلی طلاق در جامعه این روز شبکه‌های اجتماعی هستند، افزود: پیامدهایی از جمله دور کردن افراد از یکدیگر، طلاق عاطفی، ایجاد اعتیاد روانی، به خطر افتادن امنیت شخصی، ایجاد روابط خارج از چارچوب خانواده، بلوغ زودرس، تزلزل محیط خانواده و کاهش روابط و تعاملات اجتماعی از جمله اثرات مستقیم و غیر‌مستقیم شبکه‌های اجتماعی است.

سرهنگ دوم آدینه‌لو به اشاره به هویتهای جعلی در فضای مجازی و وارنه کردن شخصیت در این فضا گفت‌: درشبکه‌های مجازی به‌خوبی و دروغین می‌توان خود را جلوه داد اما هنگامی که فرد در یک ارتباط چهره به چهره قرار می‌گیرد، حقایق افشا می‌شود و فرد در برخورد واقعی نمی‌تواند آن‌طور که خود را در فضای مجازی نشان داده نمایان کند.

این مقام انتظامی افزود‌: روابط در فضای مجازی به جایی رسیده که دیگر خانواده‌ها حرفی برای صحبت با یکدیگر ندارند؛ این شبکه‌ها آن‌چنان عواطف و احساسات را به‌سمت خود کشانده است که جوانان ما تحت سیطره این شبکه‌ها قرار گرفتند و خانواده دیگر نمی‌تواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند و باعث ایجاد سوء‌ تفاهم درجوانان متأهل می‌شود.

وی ادامه داد: فضای مجازی باعث تشکیل خانواده‌های دروغین برای فرد مجرد می‌شود؛ همسر دروغین تشیکل می‌دهد و به‌ظاهر نیازهای عاطفی شخص را حل می‌کند، همچنین برای متأهل‌ها فضایی بالعکس را ایجاد کرده که همانند مجردها رفتار می‌کنند.

سرهنگ آدینه‌ لو تاکید کرد: بی توجه پدر و مادر به شبکه‌های اجتماعی باعث نادیده گرفتن نیاز فرزندان می‌شود؛ زیرا افراد خانواده مدت زیادی را درگیر فضای مجازی می‌شوند حتی عده‌ای بیش از‌ پنج ساعت در روز در این شبکه‌ها وقت می‌گذارند و به اصلی‌ترین نیاز فرزند که نیاز عاطفی است توجه نمی‌کنند و این شبکه‌ها، نیاز عاطفی  را از فرزندان سلب کرده‌ است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان درخاتمه گفت: استفاده نابجا و بیش از حد از فضای مجازی خصوصاً شبکه‌هایی که ارتباطات ناپسندی را برقرار می‌کند بر عواطف زوجین تأثیر منفی می‌گذارد و طی مرور زمان فاصله و سوء‌تفاهم ایجاد می‌کند و به‌دنبال آن، خشونت‌های لفظی و فیزیکی شکل می‌گیرد و نهایتاً منجر به از هم پاشیدن محیط خانواده می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!