0

سوء استفاده از احساسات مذهبی کاربران در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی گفت: فردی با سوءاستفاده از احساسات مذهبی کاربران با انجام زیارت نیابتی و فروش شال‌های متبرک‌، از اعضای عضو کانال تلگرامی سوءاستفاده می‌کرد توسط پلیس فتا استان خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری اظهار کرد: طی گزارش واصله از نماینده آستان قدس‌رضوی به این پلیس، مبنی بر تبلیغ و فروش شال‌های متبرک حرم مطهر توسط افراد سود‌جو در یکی از شبکه‌های اجتماعی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم از کانال مذکور که با درج مطالب فریبنده نسبت به تحریک عواطف واحساسات مشتاقان و دلباختگان ساحت قدس رضوی اقدام و با فروش شال‌های متبرک به هموطنان عزیز کلاهبرداری نموده بود شناسایی مدیر و ادمین کانال در دستور کار قرار گرفت که با هماهنگی‌های قضایی صورت گرفته کارآگاهان پلیس فتا در پیگیری‌های فنی‌و تحقیقات صورت گرفته، متهم اصلی که اقدام به راه‌اندازی این کانال نموده بود را شناسایی که در ادامه تحقیقات‌، متهم22 ساله دستگیر شد.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: متهم در رویارویی با ادله موجود که به طور صریح به راه‌اندازی ومدیریت کانال‌های شبکه اجتماعی ذکر شده از اوایل سال جاری اعتراف و مدعی شد در ابتدا فقط زیارت نیابتی از طرف هموطنان انجام می‌داده و از حدود دو ماه قبل اقدام به ارسال شال متبرک از بستر کانال‌های ایجاد شده نموده و 35 مورد ارسال سفارش داشته است وهر یک از شال‌ها را به قیمتی بین 200 تا500 هزار ریال به فروش رسانده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: در نهایت متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای معرفی گردیده است.

سرهنگ جهانشیری در رابطه با پرونده مشروحه فوق اظهار کرد: با توجه به سهولت ارتباطات به مدد فناوری متاسفانه در برخی موارد شاهد استفاده ناآگاهانه کاربران و اقبال سودجویان و فرصت‌طلبان از همین ناآگاهی و دانش کم اطلاعات در این فضا شده است لذا به کاربران توصیه می‌شود ضمن افزایش آگاهی‌های خود نسبت به فضای سایبری هر ادعایی را در این فضا باور نکرده و به هویت پنهان افراد که از ویژگی‌های بارز فضای سایبر است دقت بیشتری نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!