0

کلاهبرداری با پوشش کسب و کار اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی و جرایم مالی فضای مجازی

این روزها که اکثر مردم در قرنطینه خانگی هستند یا حتی‌الامکان سعی می‌کنند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از خانه خارج نشوند بعضی از کاربرها، دوست دارند که از طریق اینترنت کاری پیدا کنند یا کاری باشد که در منزل بتوانند انجام بدهند و از این کار درآمدی داشته باشند حالا در این بین متأسفانه افرادی هستند که از این شرایط و موقعیت سوءاستفاده می‌کنند.

یک مثال ساده برایتان می‌زنم، بعضی از کاربران تلگرامی یا صفحه‌های اینستاگرامی تعقیب می‌کنند اگر دنبال کاری در داخل منزل هستید ما می‌توانیم کاری برای شما پیدا کنیم، کارهایی که در منزل انجام دهید و به صاحب‌کار تحویل دهید؛ کارهایی مثل بسته‌بندی، شمع‌سازی، چرم‌دوزی، ساخت بدلیجات، پاکت، جعبه و کارهای شبیه این‌ها به شما معرفی می‌کنند و از شما می‌خواهند بر اساس مهارت و علاقه‌ای که دارید یکی از این کارها را انجام دهید.

بعد از اینکه انتخاب کردید وسایل مورد نیاز کار را برای شما می‌فرستند؛ ولی قبل از فرستادن، پول لوازمی که برایتان می‌فرستند را باید به حسابشان واریز کنید در این فاصله مشتریان را با اطلاعات نادرستی از حجم کار، زمان کار و قوانین متناقض دیگر فریب می‌دهند.

برای مثال اول ادعا می‌کنند که کار ساختن این شمع یا جعبه‌ها فقط چند دقیقه طول می‌انجامد اما در حقیقت بعد از اینکه فیلم آموزشی برایتان ارسال کردند ملاحظه می‌کنید این کار در کمال تعجب ساعت‌ها زمان می‌برد و اگر بخواهید کار را ادامه دهید نمی‌توانید آن تعداد را در زمانی که توافق کردید تحویل بدهید؛ در نتیجه تنها راهی که برایتان باقی می‌ماند انصراف از این کار هست اما هزینه که برای خرید این وسایل با هم توافق کردید را به شما برنمی‌گردانند.

در حقیقت این‌ها تعدادی وسایل کار بی‌مصرف را به قیمت چندین برابر به شما فروختن، وسایلی که هیچ به درد شما نمی‌خورند و اگر بخواهید ادامه دهید در مدت‌زمانی که توافق کردید امکان درست کردن این موارد وجود ندارد تازه اگر بخواهید شبانه‌روزی هم کار کنید آخرش کلی ایراد و اشکال از کارتان می‌گیرند و کارتان را زیر سؤال می‌برند و البته آن مبلغ توافق شده را هرگز پرداخت نمی‌کنند. متأسفانه خیلی از کاربران قربانی بعضی از این ترفندهای تلگرامی یا صفحه‌های اینستاگرامی کاریابی اینترنتی شده‌اند بخصوص در این وضعیت شیوع بیماری کرونا که اکثر مردم در قرنطینه خانگی هستند و در این روزها فعالیت این کانال‌ها رو به افزایش هست.

توصیه می‌شود بدون اطلاع اولیه و کافی هیچ مبلغی در ابتدای کار به این افراد پرداخت نکنید چون در صورتی که شما قصد این کار را نداشته باشید با کلی ایراد و بهانه‌های طرف مقابل روبرو می‌شوید و البته پول پرداخت شده را هم به شما برنمی‌گردانند.

منبع: فارس

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!