0

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک بخشودگی جرایم رانندگی

 رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرده است که بخشودگی جرایم رانندگی به مناسبت 22 بهمن، ادعایی کذب و دروغ می باشد و چنین موضوعی صحت ندارد.

این روزها با توجه به نزدیک شدن به سالگرد پیروزی انقلاب (22بهمن)، اخبار کذبی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که با ارسال پیام به افراد، عنوان می کند: “در صورتی که تا 24 ساعت آینده شماره کارت ماشین خود را به شماره ی زیر ارسال کنید به مناسبت ایام 22 بهمن، جرایم رانندگی خودروی شما صفر خواهد شد و کلیه ی جرایم رانندگی شما بخشوده می شود”.

این در حالی است که رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرده است که بخشودگی جرایم رانندگی به مناسبت 22 بهمن، ادعایی کذب و دروغ می باشد و چنین موضوعی صحت ندارد.

رییس مرکز اجراییات نیروی انتظامی بیان کرد که در گذشته برای دریافت آخرین وضعیت خلافی خودرو، سامانه پیامکی 30005151 فعال بود اما با راه اندازی سامانه 1101202020، سامانه قبلی غیر فعال شده و دیگر خدماتی ارایه نمی کند.

وی اعلام نمود که اخبار رسمی تخلفات رانندگی پلیس راهور جهت استحضار هموطنان، تنها از طریق پایگاه اینترنتی این مرجع، به آدرس www.rahvar120.ir در خدمت هموطنان قرار می گیرد و همچنین سامانه ی 1101202020 نیز به صورت پیامکی در خدمت هموطنان قرار دارد که از طریق ارسال شماره ی vin خودرو، استعلام تخلفات را ارایه می دهد.

هدف کلاهبرداران از ارسال چنین پیامکی چیست ؟

کلاهبرداران با اهداف مختلفی این پیام ها را ارسال می کنند که مهم ترین آن می تواند بدست آوردن شماره ی تماس تعداد زیادی از افراد، که به آن ها پیام می دهند تا استعلام کنند، باشد.  سپس آن شماره های تماس را جمع آوری و آن ها را به فرستندگان پیام های تبلیغاتی ارایه می دهند، تا کسب درآمد نمایند.

توصیه ایران هشدار به کاربران این است که پس از دریافت هر پیامک اینچنینی، موضوع را از طریق سایت رسمی ارگان مربوطه پیگیری کنند چرا که تمامی سایت های رسمی ارگان ها، اخبار مربوطه را روی وب سایت خود، جهت اطلاع رسانی و استحضار هموطنان قرار می دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!