0

سرقت های میلیونی از عابر بانک ها با نصب تراشه

دسته بندی ها : دستگاه خودپرداز ATM 27 دی 1393 مدیر سایبرلا 935 بازدید

باند سه نفره سارقان پول های عابر بانک در استان های البرز،تهران وقزوین که با ساخت وجاسازی تراشه های «اسکیمر» وهک اطلاعات حساب بانکی اقدام به سرقت می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مهر، سرهنگ کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر، گفت: در پی شکایت تعدادی ازشهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان رسیدگی به موضوع و شناسایی سارقان در دستور کار ماموران پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های فنی به عمل آمده مشخص شد برداشت ها از طریق نصب تراشه اسکیمر(skimer) برروی دستگاه های خودپرداز بانک ها وهک کردن اطلاعات کارت عابر بانک ها صورت گرفته است.

کامرانی صالح افزود: برای به دست آوردن سرنخ های اولیه وشناسایی سارق یا سارقان از دستگاه های عابر بانک فاقد آنتی اسکیمر بازدید میدانی انجام و موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد .

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: از آنجایی که متهمان با پوشاندن صورت خود و استفاده از ماسک اقدام به برداشت وجه از خودپردازها می کردند شناسایی ودستگیری آنان به راحتی میسر نبود اما سرانجام با انجام اقدامات اطلاعاتی وتحقیقات جامع و با استفاده ازروشهای نوین کشف جرم در فضای مجازی، متهمان شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دو نفر از اعضای این باند به نام (علی) و (جمشید)در شهرستان فردیس استان البرز دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها یک فقره کارت عابربانک و تعداد ۲۴ قطعه سکه بهار آزادی که با پول های سرقتی اقدام به خرید آنها کرده بودند و همچنین مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد سرقتی کشف و ضبط شد .

وی افزود: متهمان دستگیر شده در بازجویی های پلیسی و در مواجهه با مستندات موجود ، لب به اعتراف گشوده و گفت طراح اصلی ساخت اسکمیر و کپی سازی کارتهای عابر بانک توسط سردسته این باند به نام (محمود) صورت گرفته است .

کامرانی صالح گفت: با اعترافات متهمان مخفیگاه متهم اصلی پرونده به نام (محمود) در شهرستان کرج شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و در بازرسی از منزل وی تعداد چهار قطعه اسکیمر «skimmer»، یک دستگاه دوربین ساخته شده برای نصب در دستگاه خودپرداز ،سایر تجهیزات الکترونیکی برای هک اطلاعات کارت های عابر بانک و تعداد زیادی کارت خام و کارت های متفاوت مربوط به بانک ها ، تعداد ۳۱ قطعه سکه بهار آزادی ،۳ قطعه نیم سکه بهار آزادی و تعداد ۱۰ رشته زنجیر طلا مجموعا به وزن ۲۰۰ گرم کشف شد .

وی افزود: در بازجویی های انجام شده متهم به جرم خود اعتراف کرد و گفت: در شهرهای کرج، تهران و قزوین با نصب تراشه اسکیمر بر روی دستگاه های خودپرداز عابر بانک ها اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی اشخاص کرده وپس ازآن با انتقال اطلاعات هک شده بر روی کارت های خام، کپی کارت اصلی را به دست می آورد وسپس با استفاده از این کارت اقدام به برداشت وسرقت از شهروندان می کردم .

تحقیقات درباره دیگر اعمال مجرمانه متهمان دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!