0

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ لازمه موفقیت کسب و کارهای اینترنتی

دسته بندی ها : تبلیغات و بازاریابی دیجیتال 30 مهر 1398 مدیر سایبرلا 299 بازدید

از وقتی خیلی از کسب و کارها اینترنتی شدند، مفاهیم و ابزارهای تبلیغاتی نیز از فضای سنتی و آفلاین فاصله گرفت. بنابراین این روزها شاهد رقابتی نفس‌گیر در حوزه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی هستیم. در واقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از ابزارهای آنلاین و دیجیتال در راستای تحقق اهداف فروش و بازاریابی است. اما دیجیتال مارکتینگ چطور می‌تواند به موفقیت کسب و کارهای اینترنتی کمک کند.

به گزارش تین نیوز، اما نکته مهم اینجاست که در هر کاری داشتن استراتژی و تاکتیک اهمیت بسیار زیادی دارد. حوزه دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از مولفه‌های موفقیت کسب و کارهای اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نمی‌توان کورکورانه یا بدون نقشه راه پیش‌روی کرد. شما در تدوین استراتژی باید برنامه‌های راهبردی خود را مشخص کرده و سپس براساس آن هدف‌گذاری، تعیین بودجه، زمانبندی و تقویم محتوایی را آماده کنید.

به عنوان مثال وقتی یک کسب و کار اینترنتی برایش رتبه الکسا اهمیت دارد و دنبال کاهش رتبه الکسا است، با کسب و کار دیگری که فقط به افزایش بازدید گوگل و افزایش ترافیک سایت فکر می‌کند، استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ متفاوتی دارند. اما چطور استراتژی‌های دیجیتال لازمه موفقیت کسب و کارهای اینترنتی خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا موشکافانه‌تر بررسی کنیم.

هدف‌گذاری دقیق

یکی از مهمترین اقداماتی که در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود هدف‌گذاری است. معمولا برای تعیین اهداف از مدل جهانی SMART استفاده می‌شود و کمک می‌کند تا بدانید به کجا می‌خواهید برسید. البته پیش از هدفگذاری باید بررسی کنید موقعیت فعلی کسب و کار اینترنتی در چه شرایطی قرار دارد، مخاطبان و مشتریانش چه افرادی هستند، چه مزایای رقابتی دارد و رقبا چه وضعیتی دارند.به عنوان مثال براساس مدل SMART اهداف تعیین‌شده ویژگی‌های مشخصی دارند و یکی از آنها داشتن چارچوب زمانی است. برای مثال نمی‌توان گفت تا هر زمان که بخواهیم می‌توانیم برای بهینه سازی نرخ تبدیل یا خدمات رپورتاژ آگهی هزینه کنیم.

انتخاب درست تاکتیک‌ها

به‌طور کلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ مانند هر استراتژی دیگری دارای دو بخش مهمِ فاز تئوری و فاز عملیاتی است. بنابراین بدون اجرای خوب نمی‌توان به موفقیت کسب و کار اینترنتی امیدوار بود. اگر در استراتژی‌ های دیجیتال مارکتینگ خود مشخص کرده‌اید که باید از تاکتیک‌هایی چون تبلیغات کلیکی، تبلیغات همسان، ایمیل مارکتینگ، خدمات تولید محتوا یا خدمات سئو استفاده کنید، هر کدام از این موارد باید با یک کار اجرایی درست و اصولی به موقع اجرا شوند، وگرنه نمی‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

زمان برای برگشت و اصلاح وجود دارد

یکی از دلایلی که بسیاری از کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ دنیا به موفقیت موردنظر نمی‌رسند این است که کنترل و نظارتش درستی روی آنها اتفاق نمی‌افتد. شما در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را تعریف می‌کنید تا براساس آنها بتوانید نوع عملکرد و میزان تحقق اهداف تعیین‌شده را بسنجید. بنابراین هرجایی احساس کنید که نیاز به اصلاح و برگشت هست می‌توانید این کار را انجام دهید تا کسب و کار اینترنتی موردنظر یک گام دیگر به موفقیت نزدیک شود.

زمانبندی و تعیین بودجه

برای هیچ کسب و کاری موضوعی مهمتر از بودجه‌بندی اهمیت ندارد. این روزها که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ‌ها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، آنقدر جیب‌شان پر نیست که بتوانند به راحتی در هر زمانی هزینه‌های میلیونی و میلیاردی خرج کنند. هنر تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در این است که بتوانید با هزینه مناسب بهترین و بیشتری خروجی را بگیرید و در بهینه سازی نرخ تبدیل نقش داشته باشید.

از سوی دیگر مشخص کردن زمان دقیق اجرای هر فاز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه اگر نتوانید برنامه خود را در زمان مناسب پیاده‌کنید، به مراتب شانس شما برای موفقیت کاهش پیدا می‌کند. ضمن اینکه باید به این نکته اشاره کرد که موفقیت کسب و کار اینترنتی به عوامل زیادی بستگی دارد و استفاده درست از زمان می‌تواند حتی در کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی نیز موثر باشد.از سوی دیگر مواردی چون خدمات سئو یا خدمات تولید محتوا در بازه زمانی طولانی‌تر، نتایج موثر و ماندگاری دارند، ولی تاکتیک‌هایی چون تبلیغات کلیکی یا ایمیل مارکتینگ برای کوتاه مدت مفید هستند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!