0

آشنایی کودکان و نوجوانان با آسیب‌ها و تهدیدات فضاى مجازی

دسته بندی ها : فناوری اطلاعات 18 فروردین 1397 مدیر سایبرلا 418 بازدید

در راستاى اجراى پروژه ملی کودک و اینترنت (کوا) و با هدف آشنایى کودکان و نوجوانان با آسیب‌ها و تهدیدات فضاى سایبر، کارگاه آموزشى با مشارکت پلیس فتا، آموزش ‌و پرورش و سازمان فناورى اطلاعات وارتباطات‌ در دبیرستان مهر اول استان البرز برگزار گردید.

به گزارش پلیس فتا، کارشناس پلیس فتا استان البرز در جمع دانش آموزان در دبیرستان مهر اول استان البرز بیان کرد: در عصر موجود فضای مجازی کاربردی‌ترین ابزار برای کاربران است و باید بدانید هرگز اطلاعات شخصی خود و خانواده خود را در فضای مجازی منتشر نکنید.

وی افزودهرگز فایل‌های مشکوک را بدون هماهنگی و اطلاع والدین خود دانلود و نصب نکنید و بر روی لینک‌ها و آدرس سایت‌های ناشناس که برای شما ارسال می‌گردد، کلیک نکنید.

این کارشناس سایبری ادامه دادرمز‌های عبور خود را به صورت ترکیبی و پیچیده انتخاب و از کلمات عبور آسان و متداول مانند شناسنامه‌، تلفن همراه و… استفاده نکنید ضمن اینکه به‌هیچ عنوان رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

وی تصریح کرداز نگهداری و قرار دادن اطلاعات شخصی خود بر روی موبایل و رایانه متصل به اینترنت خودداری کنید.

‌کارشناس پلیس فتا با اشاره به تهدیدات فضای مجازی یادآور شد: به خاطر داشته باشید در اینترنت، اشخاص الزاماً همانی نیستند که خود می‌گویند مراقب باشید فریب نخورید.

وی خاطرنشان کرد:  هرگز با کسی که در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی آشنا شده‌اید قرار حضوری نگذارید ، مگر اینکه هویت واقعی او برای شما احراز  و والدین شما در جریان قضیه باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!