0

باند کلاهبرداران اینترنتى متلاشی شد

کلاهبرداری اینترنتی و جرایم مالی فضای مجازی

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایى و دستگیرى عوامل باند کلاهبرداری اینترنتى در مشهد خبر داد و گفت : متهمان با درج آگهى در سایت هاى واسطه گر اینترنتى در سراسر کشور طعمه هاى خود را پیدا کرده و به هدف شوم کلاهبردارانه خود دست مى یافتند.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت: با ارجاع شکوائیه شهروند اصفهانى از سوى دادسراى رسیدگى به جرایم رایانه اى به پلیس فتا مشهد رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوى قرار گرفت.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: با اخذ اظهارات شاکى مشخص شد موضوع کلاهبردارى از شاکى مرتبط با آشنایى و خرید بیل مکانیکى وى از سایت دیوار در مشهد بوده است .

این مقام مسئول افزود : شاکى براى رویت بیل مکانیکى پس از برقرارى ارتباط با فرد آگهى دهنده اقدام به مراجعه به مشهد کرده و پس از رویت بیل مکانیکى در یکى از باغ هاى مشهد، طى سه فقره وجه سه میلیارد و پنجاه میلیون ریالى را به حساب هاى اعلام شده واریز و هنگام تحویل بیل متوجه مى شود نه تنها بیل مکانیکى به نام فروشنده نیست بلکه از سمت فروشنده تهدید به عدم پیگرى درخواست خودرو سنگین خریدارى شده مى شود.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به ادله موجود در پرونده متهم توسط کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوى مورد شناسایى قرار گرفت و با هماهنگى قضایى در محل اختفاى خود به همراه همدستان و ادله دیجیتالى جرم دستگیر و به مکان پلیس فتا استان منتقل شدند.

وی ادامه داد : متهم 33 ساله سابقه دار به همراه یک زن و سه مرد از اعضاى این باند کلاهبردارى با جعل اسناد دولتى و مدارک هویتى اقدام به دریافت دسته چک هاى متعدد از بانکهاى مختلف با هویت غیر می کردند و با درج آگهى در سایت هاى واسطه گر اینترنتى نظیر دیوار و شیپور در سراسر کشور طعمه هاى خود را پیدا کرده و به هدف شوم کلاهبردارانه خود دست مى یافتند.

رزرو وقت مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعاتاین مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا علاوه بر کشف 86 فقره سیم کارت ،16 گوشى تلفن همراه و 4 تبلت، تعدادى فشنگ جنگى و یک قبضه اسلحه نیز از متهمان کشف و ضبط کردند و مجرمان به همراه پرونده جهت تعیین تکلیف نهایى به دادسرا اعزام شدند.

سرهنگ جواد جهانشیری به کاربران فضاى سایبرى توصیه کرد: فضاى سایبرى فرصت زیادى را در رابطه با ایجاد بازار پر رونق خرید و فروش ایجاد مى کند اما استفاده آگاهانه کاربران خطر سوءاستفاده و کلاهبردارى را از بین خواهد برد لذا کاربران فضاى سایبرى بویژه کاربران سایت هاى واسطه گر اینترنتى نظیر دیوار و شیپور هرگز تطمیع وسوسه خرید هیجانى و زیر قیمت بازار در این سایت ها نشده و تا قبل از احراز اصالت کالا و مالکیت عامل فروش یا خریدار اقدام به واریز بیعانه و یا تحویل کالا نکنند.

منبع: پلیس فتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!