0

سوءاستفاده‌های مالی در صدر جرائم سایبری استان اصفهان قرار دارد

رئیس پلیس فتای اصفهان خبر داد: سرقت اطلاعات و برداشت از حساب‌ها‌، در صدر جرائم سایبری استان قرار دارند و بیشترین انگیزه مجرمان اینترنتی نیز سوء‌استفاده‌های مالی است.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا, سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: حسن اعتماد زیاد کاربران فضای مجازی و رعایت نکردن نکات امنیتی توسط شهروندان هنگام استفاده از کارت‌های بانکی، اینترنت بانک، فناوری‌های جدید بانکداری و تجارت الکترونیک باعث شده برداشت‌های غیرمجاز به علت خطای انسانی و ناآشنایی کاربران به ابزارهای جدید افزایش یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: نمی‌توان مجرمان سایبری را موفق دانست بلکه سهل انگاری و حسن اعتماد بیش از حد کاربران و هم استانی‌ها است که زمینه وقوع جرائم سایبری را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه افزود: اگر کاربران عزیز کارهای خود را با کمی دقت و حساسیت بیشتر دنبال نمایند، جرائم سایبری کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح‌کرد: بر اساس آمار موجود، قریب به اتفاق، بسیاری از کلاهبرداری‌های رخ داده در فضای مجازی به علت سهل انگاری قربانیان بوده است.

سرهنگ مرتضوی در ادامه به کاربران توصیه‌کرد: برای کاهش جرائم مالی این کاربران هستند که باید یکسری موارد ساده ایمنی را رعایت کنند، مثل در خریدها خود کارت کشیده و رمز خود را به هیچ عنوان به فروشنده اعلام نکنند، یا در خریدهای اینترنتی علاوه بر خرید از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک، حتما آدرس بانکی باید با HTTPS شروع شده باشد، نوشتن رمز بانکی بر روی کارت و… که می تواند مجرمان سایبری را ناکام نماید.

وی دا ادامه به کاربران توصیه کرد: به سایت‌های غیر‌مجاز و نا‌معتبر به هیچ عنوان مراجعه نکنند، اطلاعات دریافتی خود را از منابع معلوم و دارای مجوز دانلود کرده، قبل از نصب هرگونه نرم‌افزار بر روی دستگاه خود، نسبت به دسترسی‌های ایجاد شده حساسیت داشته باشند .

رئیس پلیس فتا اصفهان با بیان این‌که استفاده از آنتی ویروس به روز و مناسب راهکاری مطمئن در جهت جلوگیری از ورود بدافزارها به سیستم است به دارندگان گوشی‌های هوشمند توصیه کرد‌: با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی هوشمند نسبت به فعال سازی محدودیت تماس‌های بین‌المللی خود اقدام کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک + 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!