0

درج آگهی فروش زیر قیمت بازار روش جدید کلاهبرداری در فضای مجازی است

دسته بندی ها : آگهی تقلبی و پیام جعلی 8 آبان 1397 مدیر سایبرلا 435 بازدید

رییس پلیس فتا لرستان از افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی با روش‌های مختلف و تازه خبر داد و گفت: کلاهبرداران حوزه سایبری همواره از روش و تکنیک‌های مختلفی جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که درج آگهی فروش اجناس و محصولات خانگی زیر قیمت‌ واقعی یکی از ترفند‌های آنها می‌باشد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه فرهاد ابدال چگنی اظهار کرد: شخصی آگهی فروش مبلمان طلایی زیر قیمت بازار را در یک گروه محلی مشاهده می‌نماید و با پرداخت مبلغی به عنوان بیعانه به شماره کارت اعلامی از طرف درج کننده آگهی واریز می‌نماید و مورد کلاهبرداری سایبری قرار می‌گیرد.

وی افزود: اخیرا کلاهبرداران با درج آگهی‌های مختلف فروش اثاث منزل زیر قیمت بازار در سایت‌های تبلیغاتی و انتشار لینک آگهی در گروه‌های و کانال‌های مختلف سعی در فریب شهروندان دارند و با بهانه اینکه این جنس مشتری زیادی دارد سعی می‌کنند تا از شهروندان مبلغی را به عنوان بیعانه دریافت نماید و به محض دریافت بیعانه شماره تلفن اعلامی را از دسترس خارج می‌کنند.

سرهنگ چگنی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که با شماره تلفن مندرج در آگهی فروش‌ مبلمان طلایی، آگهی‌هایی با عناوین متفاوت در فضای مجازی منتشر شده است که این امر نشان از کلاهبردار بودن شخص استفاده کننده از شماره تلفن را اثبات مینمود.

 این مقام ارشد انتظامی گفت: با توجه به ازیاد آگهی‌های منتشر شده توسط متهم در فضای مجازی و حساسیت موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شدند که ضمن تکمیل پرونده متشکله جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.

جهت پیشگیری از کلاهبرداری در فضای مجازی رییس پلیس لرستان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات دروغین و وسوسه کننده در فضای مجازی را نخورند و جهت هرگونه خرید حتما از فروشگاه‌های خرید نمایند که دارای نماد اعتماد الکترونیک (enamad) باشند که می‌توانند با کلیک بر روی نماد و ورود به سایت www.enamd.ir  از صحت نماد اعتماد الکترونیک منتشر شده در سایت اطمینان یابند.

وی در ادامه گفت: شهروندان حین خرید از طریق درگاه‌های بانکی به عبارت https// قبل از ادرس url بانک مربوطه توجه نمایند. زیرا درگاه‌های پرداخت باید گواهینامه امنیتی ssl را دریافت نمایند و هردرگاهی این گواهی را نداشته باشد احتمال سوء‌ستفاده از آن در گاه توسط فیشر‌ها وجود دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. زگيل گفته :
    00:38 1397/09/13

    اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!