0

کلاهبرداری و سرقت از کاربران با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی جعلی

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: شخصی که با ایجاد فروشگاههای اینترنتی جعلی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از مردم می‌نمود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ حسن محمدنژاد در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت فردی به پلیس فتا استان مازندران و بیان اینکه جهت خرید لپ‌تاپ و تلفن همراه با جستجو در اینترنت با فروشگاهی آشنا شدم و از طریق درگاه اینترنتی یکی از بانک‌های کشور مبلغ 22 میلیون ریال به حساب فروشگاه مورد نظر  پرداخت و لپ‌تاپ دلخواه خود را خریداری نمودم، اما تاکنون برای من کالایی ارسال نشده است، که در این خصوص با شماره تماسی که در سایت مذکور درج شده بود تماس گرفتم ولی تاکنون کسی پاسخگو نبوده است بنابراین از مدیریت سایت مذکور شکایت و تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و با تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه کارشناسان سرانجام هویت مالک فروشگاه که ساکن یکی از مناطق تهران بود مورد شناسایی قرار گرفت.

وی گفت: پس از شناسایی متهم، کارآگاهان این پلیس با هماهنگی مقام محترم قضایی به تهران اعزام و متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل کردند. متهم در تحقیقات ضمن اعتراف به بزه انتسابی اقرار نمود؛ من تعدادی فروشگاه اینترنتی در خصوص تبلیغ و فروش لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراه راه‌اندازی نمودم و با قرار دادن شماره تماس و جعل نماد اعتماد الکترونیکی از مردم  به بهانه فروش و تحویل کالا پول دریافت می‌کردم و پس از مدتی پاسخ تلفن‌های خریداران را نمی‌دادم.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه گفت: از متهم یاد شده فوق تا‌کنون تعداد هشت فروشگاه اینترنتی شناسایی که با دستور مقام قضایی مسدود گردیده است در ادامه تعداد چند نفر دیگر از شکات که فرد یاد شده از آنها کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و به این پلیس مراجعه و تقاضای رسیدگی به موضوع را نمودند. پس از اقاریر صورت گرفته، سرانجام متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل گردید.

رئیس پلیس فتا مازندران با اشاره به جعل نماد اعتماد الکترونیک گفت: حتما برای خرید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید نمائید و برای اینکه مطمئن گردید این نماد جعلی نیست با مراجعه به سایت Enamad.ir می توانید از اصل بودن نماد اعتماد الکترونیکی مطمئن گردید.

وی همچنین در خصوص درگاه‌های پرداخت نیز تاکید کرد: کاربران مراقب باشند در هنگام پرداخت وجه خرید در دام فیشینگ نیفتند برای اینکار نیز باید یادمان باشد چک کنیم که آدرس سایت بانکی با HTTPS شروع شده باشد

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!