0

تبلیغ نرم افزار موبایلی “دوربین لخت کن” شگرد جدید کلاهبرداری از کاربران

دسته بندی ها : جرایم تلفن همراه, جرایم موبایل و سیم کارت 26 فروردین 1397 مدیر سایبرلا 661 بازدید

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به استفاده کاربران فضای مجازی از شبکه‌های اجتماعی گفت:با توجه به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شاهد تبلیغات‌های اغوا کننده با عنوان دانلود و خرید برنامه دوربین لخت کن در سطح گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی می‌باشیم؛ باید توجه داشت این نرم‌افزار با نیت و هدف کلاهبرداری طراحی شده و درنهایت به سرقت اطلاعات بانکی کاربران و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی آن‌ها می‌‌انجامد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌علی کریمی در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش نرم‌افزار موبایلی “دوربین لخت کن” هشدار داد و گفت: اخیرا افرادی با ساخت و بارگذاری نرم افزار موبایلی “دوربین لخت کن” در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی  که در قالب دانلود رایگان ارائه گردیده است اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌نمایند.

وی افزود: استفاده و فعال سازی قابلیت‌های این نرم‌افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است که کلاهبرداران به دو روش دست به کلاهبری می‌زنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در روش اول فرد قربانی نرم‌افزار جعلی را خریداری کرده و پس از نصب آن متوجه می‌شود فاقد کارایی است که با توجه به مبلغ اندک پرداختی از شکایت صرف نظر می‌نماید اما مشکل اصلی روش دومی است که کلاهبرداران از آن استفاده می‌نمایند، در این روش کلاهبردار، کاربران را به صفحه جعلی و شبیه‌سازی شده یک بانک هدایت می‌کند تا اطلاعات بانکی خود را در صفحه جعلی وارد نمایند که نهایتا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت می‌گردد‌.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی با موضوعاتی چون  برنامه دوربین لخت کن‌، ماهواره جیبی، برنامه صیغه یاب و … توجه نکرده و حتی جهت کنجکاوی نیز دست به دانلود این‌گونه اپلیکیشن‌ها نزنید، زیرا امکان هک شدن اطلاعات گوشی تلفن همراه شما با دانلود نرم‌افزار جعلی وجود خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همچنین هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه اطمینان حاصل نموده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از  وجود پروتکل امن https مطمئن شوید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!