0

خرید بازی های اینترنتی منجر به سرقت اینترنتی 46 میلیونی شد

سرپرست پلیس فتای استان بوشهر از شناسایی و دستگیری یک نفر که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان بوشهری به مبلغ 46 میلیون ریال نموده بود ، توسط این پلیس خبر داد.

پلیس فتا: سرهنگ پاسدار “حمیدرضا انصاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  یبان کرد: کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا بوشهر در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبالغ میلیونی از حساب بانکی اش بلافاصله با تشکیل تیم عملیاتی ویژه وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات گسترده انجام شده توسط مأموران مبارزه با جرائم سایبری و انجام بررسی های فنی مشخص شد، متهم طی دو مرحله با استفاده از نام جعلی اقدام به خرید اینترنتی نموده است.

سرهنگ ” انصاری” تصریح کرد: کاراگاهان پلیس فتا پس از بررسی های گسترده شبانه روزی یک نفر متهم را در این راستا شناسایی و  با هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال دادند.

وی افزود: متهم که در یکی از شهرستان های اطراف مشغول به کار بود در مرحله اول منکر هر گونه جرمی شد ولی با توجه به شواهد و قرائن موجود اعتراف به برداشت غیرمجاز به مبالغ میلیونی طی دو مرحله خرید اینترنتی از حساب فرد شاکی کرد.

سرپرست پلیس فتا استان ادامه داد: متهم در بازجویی های انجام شده توسط پلیس اظهار داشت: شماره کارت و رمز دوم را به هنگام خرید بازی های رایانه ای توسط فرزند شاکی بدست آوردم.

این مقام انتظامی در پایان ارتقاء دانش اینترنتی را در پیشگیری از جرائم رایانه ای بسیار مهم دانست و خاطر نشان ساخت: شهروندان به هنگام خرید اینترنتی دقت کافی داشته باشند و به هیچ عنوان مشخصات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و سعی کنند رمز دوم حساب بانکی خود را به طور مرتب  تغییر دهند. به فرزندان خود را آموزش داده تا به هنگام انجام بازیهای رایانه ایی یا هرگونه خرید اینترنتی موارد لازم و نکات امنیتی را رعایت و به هرکاربری اعتماد نکنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    11 − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!