0

مراقب کلاهبرداران تلفنی باشیم

رئیس پلیس فتای استان مازندران با بیان اینکه کلاهبرداری‌های تلفنی که بدوا با تماس تلفنی با مالباختگان شروع می‌شود، گفت: معمولا بر اساس نقاط ضعف کاربران، سناریوی کلاهبرداری از سوی افراد سودجو طراحی و به اجراء گذاشته می‌شود.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا تصریح کرد‌: کلاهبرداران تلفنی با منتسب کردن خود به ارگان‌ها و نهادهای دولتی به دنبال سوء‌استفاده و اخاذی از افراد هستند.

وی افزود: علیرغم آموزش‌های ارائه شده، اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از سوی پلیس فتا و حضور مسئولان و کارشناسان در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و دیگر ابزارهای ارتباطی، متاسفانه این پدیده اجتماعی کماکان در اقشار گوناگون جامعه استمرار دارد.

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: کلاهبرداران معمولا خود را نماینده و شاغل در ارگان‌ها و نهادهای دولتی و یا شرکت‌های وابسته معتبر معرفی و از موضوعات و مناسبت‌های اجتماعی ملی و مذهبی اعم از اعیاد، جشن‌ها، سفرهای زیارتی، سیاحتی و برنامه‌های رسانه‌ای از قبیل رادیو جوان، معارف، خندوانه و … استفاده می‌کنند .

رئیس پلیس فتا استان مازندران با اشاره به اینکه کلاهبرداران با بیانی شیوا و سوء استفاده از احساسات و غرایض نفسانی و مادی مالباختگان، آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: این مجرمان حرفه‌ای به صورت لحظه‌ای قدرت و فرصت تصمیم‌گیری و تجزیه و تحلیل ماجرا را از افراد سلب کرده و با شیوه‌های خاص خود، افراد را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب به مقاصد خود دست می‌یابند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اخیراً کلاهبرداران هنگام تماس تلفنی مشخصات هویتی مخاطب را دانسته و با اعلام نام و نام خانوادگی آنها بیشتر جلب اعتماد کرده و از این طریق ارتکاب اعمال مجرمانه‌شان تسریع می‌شود .

سرهنگ محمدنژاد تاکید کرد: از این‌رو می‌طلبد در راستای پیشگیری از شیوع و گسترش روبه رشد این قبیل معظلات، به موازات اقدامات اطلاعاتی و کارآگاهی پلیس‌، شهروندان نیز با افزایش سطح دانش و آگاهی‌های عمومی در این زمینه‌، در ریشه کن کردن این جرم فراگیر از بروز ضرر و زیان مادی و معنوی به خود و سایر لایه‌های اجتماعی جامعه جلوگیری کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!