0

افزایش 23 درصدی جرایم سایبری در استان کردستان

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 460 بازدید

رئیس پلیس فتا استان کردستان در مصاحبه با سیمای استان از افزایش 23 درصدی جرایم سایبری در سطح استان خبر داد. و گفت: ضرورت نظارت والدین بر فعالیت سایبری فرزندان را نباید نادیده گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ شاکری در این مصاحبه گفت: جرایم اینترنتی استان در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است و رشد 30 درصدی اینترنت در سطح استان کردستان زنگ خطر افزایش جرایم اینترنتی را به صدا درآورده است‌.

وی افزود: دستگیری‌های پلیس فتا در جرایم اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است و حدود 92 درصد جرایم سایبری استان منجر به کشف شده و متهمین جهت سیر رسیدگی به جرایم آنها تحویل مراجع قضایی گردیده اند.

رییس پلیس فتای استان کردستان مزاحمت‌های اینترنتی را با 20 درصد رشد در صدر این جرایم اعلام کرد و ادامه داد: بیشتر جرایمی که در چهار ماهه اول امسال در سطح استان اتفاق افتاده است با بیشترین فراوانی، مزاحمت های اینترنتی با 20 درصد  و برداشت غیر مجاز از حساب اشخاص با 19 درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 15 درصد کل جرایم در صدر هستند و در این رابطه 59 درصد متهمین دستگیر شده 26 سال به بالا سن دارند‌. علی‌رغم اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا‌، وقوع جرایم فضای مجازی در استان 23 درصد افزایش داشته و این در حالیست که 1/34دهم درصد سهم کردستانی ها از استفاده از اینترنت است.

در پایان سرهنگ شاکری گفت: توصیه ما به خانواده‌های عزیز کردستانی نظارت بر فعالیت فرزندان در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رصد فعالیت فرزندان در فضای مجازی است تا از تهدیدات این حوزه در امان باشند .

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!