0

جایزه ۱میلیون‌دلاری برای کشف حفره های امنیتی

دسته بندی ها : آسیب پذیری امنیتی 29 اردیبهشت 1394 مدیر سایبرلا 950 بازدید

شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتدایرلاین به هکرها و متخصصان امنیتی پیشنهاد کرده برای یافتن حفره های امنیتی در سایت، برنامه های همراه و پرتال های آنلاین این شرکت تلاش کنند تا جایزه نقدی بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،چند هفته قبل یک محق امنیتی در حساب توییتر خود از نقص امنیتی خدمات وای – فای و شبکه تفریحی یونایتدایرلاین خبر داد که باعث شده بود امنیت مسافران برخی مدل های هواپیماهای ایرباس و بوینگ این شرکت به خطر بیافتد.

همین مساله شرکت مذکور را به فکر انداخت تا به افرادی که آسیب پذیری های امنیتی خدماتش را اعلام کنند،جایزه بدهد. اما نکته جالب این است که برنامه مذکور برای شناسایی ضعف های شبکه های وای – فای یا سیستم های تفریحی یونایتدایرلاینز نیست و این شرکت هشدار داده که تلاش برای هک کردن این سیستم ها برای شناسایی ضعف هایشان به تحقیقات جنایی بر علیه هکر منجر می شود.

در عوض این شرکت از همه صاحب نظران و کارشناسان خواسته تا با یافتن نقص های امنیتی وب سایت ها،برنامه های همراه و پرتال های آنلاینش جایزه دریافت کنند.رقم این جایزه از ۵۰ هزار دلار برای حفره های مربوط به برنامه نویسی سایت ها تا یک میلیون دلار برای مشکلات بسیار جدی در نوسان است.

شرکت های گوگل، مایکروسافت و فیسبوک برای شناسایی حفره های بسیار خطرناک حداکثر ۲۰۰ هزار دلار و برای شناسایی حفره های عادی تنها ۱۵۰۰ دلار جایزه پرداخت می کنند و همین اختلاف قیمت جذابیت رقابت هکری یونایتدایرلاینز را افزایش داده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!