0

پروتکل امن HTTPS ناامن شد

دسته بندی ها : آسیب پذیری امنیتی 28 فروردین 1394 مدیر سایبرلا 1026 بازدید

شرکت دِل در تحقیقات خود دریافت که برخی از حملات سایبری برای پنهان کردن بدافزار و عدم تشخیص آن توسط فایروال از پروتکل امنیتی HTTPS استفاده می‌کنند.

به گزارش تسنیم، شرکت دِل در تحقیقاتی دریافته که در برخی از حملات سایبری برای پنهان کردن بدافزار و عدم تشخیص آن توسط فایروال از پروتکل امنیتی HTTPS استفاده می‌شود. این شرکت در ارزیابی ترافیک زیرساخت SonicWALL دریافته که تعداد ارتباطات وِبی HTTPS از ۱۸۲ بیلیون ترافیک در ژانویه ۲۰۱۴ به ۴۳۷ بیلیون ترافیک در مارس ۲۰۱۵ رسیده است که افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

این بدان معناست که اکثر ارتباطات وبی از طریق HTTPS صورت گرفته و در یکسال حدود ۶۰ درصد رشد یافته است. اگرچه این آمار تنها مربوط به داده‌های یک شرکت است اما واضح است که تایید SSL/TLS توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که رمزگذاری ترافیک عبوری تقریبا جزء الزامات پیش فرض اغلب سایت‌ها شده است.

متاسفانه مجرمان سایبری نیز از این ایده استفاده کرده‌اند و برای راه‌اندازی بسیاری از حملات خود از این شیوه بهره می‌برند.

شرکت Dell نیز به رخداد اخیر فوربِس اشاره میکند که در آن هکرهای چینی بدافزاری را بر روی یک صفحه خبری میزبانی می‌کنند تا برخی از بازدیدکنندگان این صفحه را با سوء استفاده از یک آسیب‌پذیری اصلاح نشده فلش هدف حمله قرار دهند. مدیر اجرایی دل اظهار داشت که مدیریت تهدیداتی که از ترافیک HTTPS و ترافیک رمزگذاری شده استفاده می‌کنند دشوار و پیچیده است.

همانطور که رمزگذاری می‌تواند از اطلاعات شخصی و مالی حساس افراد محافظت کند، متاسفانه می‌تواند توسط هکرها به کار گرفته شود تا از بدافزارها حفاظت نماید. همه اطلاع دارند که تهدیدات واقعی هستند و پیامدهای آن می‌تواند وخیم باشد. نمی‌توان در برخی از موارد عدم آگاهی را مقصر دانست.

هک شدن‌ها و حملات همچنان به وقوع می‌پیوندند نه به دلیل عدم به کار بردن اقدامات امنیتی در سازمان‌ها بلکه به این دلیل که همیشه راه‌ها و آسیب‌پذیری‌هایی وجود دارند که برای ما ناشناخته است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!