0

۱۰۸ آسیب پذیری برای ویندوز شناسایی شد/ انتشار اصلاحیه های امنیتی

افتا, امنیت اطلاعات و ارتباطات, فناوری سایبرلا

درجه اهمیت ۱۹ مورد از جدیدترین آسیب‌ ذیری های اعلام شده مایکروسافت “حیاتی” (Critical) و ۸۹ مورد “مهم” (Important) است.

اصلاحیه‌های مذکور آسیب‌پذیری‌های ۱۰۸ گانه اعلام شده مایکروسافت را در Windows و محصولات مختلف این شرکت ترمیم می‌کنند.

بیش از نیمی از آسیب‌پذیری‌های ترمیم شده توسط مجموعه اصلاحیه‌های ماه آوریل مایکروسافت از نوع Remote Code Execution  گزارش شده‌اند.

در این بین، ۵ آسیب پذیری روز-صفر (Zero-day) هم وجود دارد که جزییات آنها قبلاً افشا شده بود، پیش‌تر شرکت کسپرسکی گزارش کرده بود که مهاجمان در حال سوءاستفاده از  این آسیب‌پذیری، احتمالاً به‌منظور فرار از سد سندباکس یا ارتقای سطح دسترسی خود هستند.

با این حال کسپرسکی اعلام کرده که قادر به کشف کل زنجیره حمله نبوده است و بنابراین از آسیب‌پذیری‌های دیگر بکار رفته در جریان این حملات اطلاعی در دست نیست.

مایکروسافت  همچنین چهار آسیب پذیری حیاتی را نیز که همگی از نوع Remote Code Execution هستند در سرویس‌دهنده Exchange ترمیم کرده که سوءاستفاده از دو مورد از این آسیب پذیری‌های حیاتی، بدون نیاز به اصالت‌سنجی ممکن است.

در اسفند ۱۳۹۹ نیز شرکت مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی اضطراری و خارج از برنامه، چهار آسیب‌پذیری بحرانی روز-صفر را در نسخ مختلف Exchange ترمیم کرده بود.

دو آسیب‌پذیری حائز اهمیت دیگر در آخرین ترمیم شرکت مایکروسافت، ضعف‌هایی در Media Video Decoder هستند و بدون نیاز به سطح دسترسی بالا، امکان اجرای کد به‌صورت از راه دور را، فراهم می‌کنند.

ضعف دیگر شناسایی شده به Windows Network File System  مربوط است که ، بدون نیاز به دخالت کاربر، به مهاجم اجازه می‌دهد، کد به‌صورت از راه دور، را اجرا کند.

خبر فنی و تخصصی اصلاحیه‌های  جدید امنیتی برای ۱۰۸ آسیب‌پذیری ویندوز و دیگر محصولات شرکت مایکروسافت و همچنین فهرست کامل این آسیب‌پذیری‌ها در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راهبردی افتا قابل مشاهده و دریافت است.

منبع: مرکز مدیریت راهبردی افتا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!