0

به این پیامک جعلی اعتنا نکنید!

دسته بندی ها : فضای مجازی 22 بهمن 1397 مدیر سایبرلا 453 بازدید
اخیراً برخی هموطنان پیامکی دریافت کرده‌اند که محتوای آن می‌گوید «یارانه شما قطع‌شده و برای فعال‌سازی باید به سامانه yaranehe.com مراجعه کنید»؛ این پیام و سامانه جعلی هستند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ هفته پیش نیز پیامی به تلفن همراه برخی هم‌وطنان ارسال شد که در آن آمده بود: یارانه شما قطع شده و برای فعال‌سازی باید به سامانه www.yaranehe.com مراجعه کنید.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در واکنش به این پیام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه ثبت‌نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaranehe.com جعلی است و شهروندان از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار در آن خودداری کنند.

در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها آمده بود: سامانه ثبت‌نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaranehe.com که اقدام به دریافت اطلاعات هویتی شهروندان همچون کد ملی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی که مشتمل بر شماره کارت، شماره‌حساب، رمز دوم، تاریخ انقضا کارت و کد اعتبارسنجی  (cvv2)را می‌کند و پیامک‌های ارسالی از شماره ۵۰۰۰۱۴۵ جعلی هستند.

در این اطلاعیه تأکید شده که سامانه مذکور هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه ندارد، براین اساس شهروندان از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار خود در آن جدا خودداری کنند.

اکنون بعد از یک هفته، باوجوداینکه این نشانی اینترنتی از دسترس خارج‌شده است، کلاه‌برداران دوباره همین پیام را برای برخی افراد ارسال کرده‌اند.

مصطفی عباسی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها روز شنبه گفت: پیامک های ارسال شده از شماره‌های (۵٠٠٠١۴۵) و (٩٨٣٠٠٠۴٧۴٧۴٧۶٠٢۴) با متن «یارانه شما قطع شد برای فعال‌سازی در لینک زیر ثبت‌نام کنید» جعلی هستند.

 وی با بیان اینکه این سامانه به هیچ عنوان متعلق به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیست، گفت: این سامانه به طور قطع به منظور اخاذی و کلاهبرداری از مردم راه‌اندازی شده است.

عباسی از مردم خواست از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار و همچنین درج اطلاعات کارت بانکی خودداری کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج + 8 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!