0

چابهار اقتصادی ترین بندر برای مبادلات بازرگانی با کشورهای منطقه است

دسته بندی ها : قرارداد بین المللی, قرارداد تجاری 15 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 481 بازدید

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار اقتصادی ترین و نزدیکترین بندر برای انجام مبادلات تجاری، بازرگانی و ترانزیت کالا با کشورهای پاکستان، افغانستان و آسیای میانه است.

ایرنا: سیاوش رضوانی روز چهارشنبه در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی افغانستان در چابهار اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن 2 بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری و 10 پست اسکله هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری 2 میلیون و 500 هزار تن کالا را در سال دارد.
وی گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با 340 میلیون دلار از سال 1387 آغاز شده است که با پیشرفت بیش از 70 درصدی تا پایان سالجاری فاز نخست آن تکمیل و به بهره برداری می رسد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: شش میلیون تن با بهره برداری از فاز نخست به ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر چابهار افزوده می شود و در مجموع به هشت میلیون و 500 هزار تن خواهد رسید.
رضوانی ادامه داد: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است و بعنوان پیشانی توسعه محور شرق و دروازه کریدور بین المللی شمال- جنوب محسوب می شود.
وی بیان کرد: راه اندازی خطوط مسافری چابهار- کراچی و چابهار- عمان می تواند برای تجار افغانستان برای تردد در کشورهای یاد شده مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: دانشجویان کشور افغانستان می توانند در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ادامه تحصیل دهند و برای آنان تمامی امکانات رفاهی فراهم خواهد شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت و سرمایه گذاران کشور افغانستان می توانند در طرح توسعه بنادر و زیرساخت های چابهار مشارکت کنند و زمینه برای فعالیت آنان مهیا است.
رضوانی خاطرنشان کرد: ترانزیت کالا از طریق بندر چابهار تخفیف های زیادی دارد و کاملا به صرفه است.
وی تخفیف 30 درصدی در کلیه ردیف های حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی های کانتینری، تخفیف 75 درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی و تخفیف 85 درصدی در انبارداری کانتینرهای صادراتی، ارایه تخفیف پلکانی در thc کانتینری وارده بر خطوط کشتیرانی و تخفیف 30 درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارد بر کالاهای غیر کانتینری نسبت به سایر بنادر کشور را از جمله مزایای بندر چابهار عنوان کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: جمهوری اسلامی از سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی و تجاری مردم و دولت کشور دوست و همسایه افغانستان استقبال می کند و تمامی زیرساختها و اقدامات برای فعالیت افغان ها فراهم خواهد شد.
وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی افغانستان در راس هیاتی بلند پایه تجاری و اقتصادی عصر روز گذشته وارد فرودگاه کنارک شده و مورد استقبال مدیر عامل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.
«عبدالستار مراد» در راس هیات اقتصادی در سفر سه روزه خود در دیدارهای جداگانه با مسوولان و تجار فرصت های سرمایه گذاری، تجارت، ترانزیت و تولید را بررسی و از بنادر و منطقه آزاد چابهار دیدن خواهد کرد.
این هیات نشست های جداگانه ای را با «اکبر ترکان» دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، «علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان خواهند داشت.
بازدید از سایت پتروشیمی، پیکره کارگاهی و صنعتی، مراکز تجاری و نقاط دیدنی و گردشگری چابهار از جمله برنامه های امروز و فردا این هیات هستند.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان تنها بندر اقیانوسی کشور و سرزمین موج و مرجان با 13هزار و 161 کیلومترمربع گستره از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + نوزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!