0

بروکرهای فارکس یا کلاهبرداری در فارکس ؟

دسته بندی ها : فارکس Forex 7 آذر 1397 مدیر سایبرلا 493 بازدید

طبق بخشنامه سازمان بورس کلیه فعالیت های فارکس در ایران ممنوع است و با متخلفان طبق قوانین و مقررات موجود برخورد خواهد شد. البته طبق نظر برخی از مراجع نیز انجام معاملات فارکس صورت شرعی ندارد.

به گزارش سایبرلا به نقل از ایران‌هشدار, علی رغم اینکه فارکس در دنیا تحت قوانین نظارتی شدید شکل گرفته است و تمام مبادلات می بایست تحت نظارت سازمان های ناظر صورت گیرد. اما باز هم با نام معاملات فارکس شاهد کلاهبرداری هایی در سطح گسترده در سرتاسر دنیا هستیم؛ به طوریکه در قوانین اکثر کشورها هیچ گونه مشوقی برای فعالیت در این بازار وجود نداشته و در این زمینه قوانین محدود کننده ای را وضع کرده اند.

حتی در کشور آمریکا که به نظر می رسد در انجام این معاملات بسیار حرفه ای عمل کرده اما باز هم با امضای برخی از قوانین محدودیت هایی را برای این بازار قرار داده اند تا بتوانند از شهروندان کشورشان در برابرخطرات ناشی از تقلبات گسترده در بازار ارز حمایت کنند.

در سایت های علمی معتبر دنیا شاهد هستیم مقالات هشدار دهنده زیادی رابرای علاقه مندان برای فعالیت در این بازار منتشر کرده اند.

شایان ذکر است که کلیه فعالیت های فارکس طبق نظر سازمان بورس در ایران ممنوع است و با متخلفان طبق قوانین و مقررات موجود برخورد خواهد شد. البته طبق نظر برخی از مراجع نیز انجام معاملات فارکس صورت شرعی ندارد.

آیا فعالیت بروکر فارکس یک نوع کلاهبرداری است؟

اگر شما در مورد موضوع کلاهبرداری بروکر فارکس تحقیق و جستجویی در اینترنت انجام دهید با مطالب بسیار زیادی مواجه خواهید شد.

در شرایطی که بازار فارکس به آرامی در حال منظم تر شدن است، برخی بروکرهای جسور و بی عدالت نیز در این کسب وکار حضور دارند. با توجه به این مسأله، هنگامی که شما به دنبال انجام معاملات فارکس هستید، مهم است که بدانید باید به دنبال کارگزاران قابل اعتماد و مقرون به صرفه باشید و از دیگر بروکرها یا به اصطلاح کارگزاران بی پروا و غیر منصف اجتناب نمایید.

رتبه بندی کردن بروکرها از قوی به ضعیف و همچنین جدا کردن بروکرهای معتبر از آن هایی که معاملات مشکوک انجام می دهند، از اقداماتی هستند که قبل از اینکه سرمایه خود را به یک بروکر یا کارگزار بخواهیم بسپاریم باید انجام دهیم.

انجام معاملات فارکس به اندازه کافی دشوار و پیچیده است و سختی های خاص خود را دارد، در این شرایط وقتی که یک بروکر در حال اجرا و پیاده سازی روش هایی است که در مقابل شما قرار گیرد، در این حالت بدست آوردن سود غیر ممکن می شود.

جداکردن واقعیت از تخیل

هنگامی که با انواع انجمن ها، مقالات ونظرات ناراضی در مورد یک بروکر مواجه می شویم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که بسیاری از معامله گران پول خود را از دست داده اند و هرگز سودی بدست نیاورده اند.

بسیاری از معامله گران در مطالب و محتواهای آنلاینی که منتشر می کنند، علت شکست خود را اتخاذ سیاست ها و استراتژی خاص از سوی بروکر می دانند و آن ها را به عنوان مقصر اصلی شکست خود قلمداد می کنند؛ بنابراین هنگامی که به دنبال یک بروکر فارکس می گردید باید واقعیت را از تخیل و رویا جدا نمایید.

در بسیاری از موارد این گونه به نظر می رسد که بروکر تلاش می کند تا باعث شکست معامله گر شود.

شکایاتی از قبیل : “به محض این که من معامله را انجام دادم، جهت بازار به صورت عکس حرکت کرد” “بروکر موقعیت معاملاتی من را متوقف کرد” “همیشه در سفارش های من تأخیر(Slippage) وجود داشته است و هرگز این تأخیر به نفع من نبوده است و این امری غیر معمول است ” از سوی معاملگران مطرح می شود. گزاره های مطرح شده تجاربی هستند که میان تمام معامله گران مشترک است و کاملا ممکن است که د ربعضی موارد بروکر مقصر نباشد.

معامله گران تازه کار بازار فارکس زمانی که از یک استراتژی و پلن امتحان شده استفاده می کندد اغلب با شکست مواجه می شوند، آن ها زمانی اقدام به انجام معامله می کنند که تحت تأثیر شدید عوامل روانی قرار می گیرند. اگر یک معامله گر احساس کند که بازار در چه جهتی حرکت می کند، احتمال و شانس این که پیش بینی او درست باشد 50% می باشد.

هنگامی که معامله گر تازه کار وارد یک موقعیت جدید خرید و فروش می شود، در آن زمان تحت تأثیر احساساتش است، معامله گران با تجربه از این احساسات معامله گران جوان آگاه هستند. معامله گران با تجربه از این احساسات تازه واردان آگاه هستند و با استفاده از این موضوع و همچنین سردرگم بودن معامله گران تازه کار از معامله با آن ها سود می برند.

البته در بسیاری از مواقع نیز این اتفاق رخ نمی دهد و از دست رفتن سرمایه افراد تازه کار بسیار ساده تر است و آن هم زمانی است که فرد متوجه تغییرات بازار می شود. در مواردی هم افزایش خسارت ها تقصیر کارگزار است. این مسأله در زمان هایی صدق می‌کند که بروکر تلاش می کند کمیسیون معاملات را در هزینه های مشتری محاسبه کند.

گزارش هایی وجود دارد از بروکرهایی که به صورت دلخواه و خود سرانه سفارش افراد را در شرایطی که به نفع بروکر نیست متوقف می کنند.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که با توجه به مبلغی که بروکر یا کارگزار از معاملات فارکس دریافت می کنند تئوری جمع جبری صفر برقرار نیست. بروکرها با افزایش حجم معامله، پورسانت خود را افزایش می دهد.

به طور کلی، بهترین شیوه و عملکرد برای بروکرها این است که دارای مشتریان بلند مدتی باشند که به طور منظم خرید و فروش را انجام دهند و مشتریان در صورتی که کسب سود کرده باشند به فعالیت خود ادامه می دهند.

تأخیر در اجرای سفارش اغلب می تواند به یک پدیده روانی نسبت داده شود. این یک اتفاق رایج برای معامله گران بی تجربه است و از آن نیز بسیار وحشت دارند، آن ها از ترس این که یک موقعیت معاملاتی خوب را از دست بدهند چندین بار بر روی دستور خرید کلیک می کنند و یا برعکس از ترس اینکه ضرر زیادی نکنند چندین بار کلید فروش را فشار می دهند.

در محیط هایی که نرخ ارز دائماً در حال تغییر می باشد، کارگزار نمی تواند مطمئن شود که معامله در قیمت مورد نظر اجرا می شود. این مسأله معمولاً در نوسانات بسیار سریع و یا تأخیر در اجرای فرمان سفارش اتفاق می افتد. برخی از بروکرها متوقف شدن سفارش و یا محدود کردن سفارش را ضمانت می دهند، در صورتی که دیگر بروکرها این کار را انجام نمی دهند.

حتی در بازارهای شفاف تر نیز تأخیر در اجرای سفارش اتفاق می افتد و به خاطر حرکت بازار ما همیشه نمی توانیم به قیمتی که می خواستیم دست پیدا کنیم. بنابراین، اغلب مواردی که به عنوان کلاهبرداری تصور می شود ناشی از درک نادرست معامله گر از بازار است.

مشکل واقعی

مشکل واقعی زمانی ایجاد می شود که ارتباط میان معامله گر و بروکر در حال قطع شدن است. اگر معامله گر پاسخی از ایمیل های فرستاده شده به بروکر دریافت نکند و یا بروکر پاسخگوی تلفن نباشد و این که جواب های مبهم به پرسش های معامله گر دهد، این ها نشانه این است که بروکر به دنبال راهی برای حفظ منافع مشتری نیست.

هرگونه مسأله و نارضایتی باید حل و فصل شود و بروکر علت مشکل پیش آمده را به معامله گر توضیح دهد و سعی کند مشتریان خود را حفظ کند. یکی از مسائل مهمی که می تواند بین معامله گر و بروکر ایجاد اختلاف و تنش کند این مورد است که معامله گر در برداشت پول از حساب خود دچار مشکل شود.

پرسش و پاسخ و مشاوره حقوقی در زمینه جرایم فارکس

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!