0

برداشت غیر مجاز بانکی کودک 8 ساله در پی عشق به اینترنت و بازى‌هاى آنلاین

دسته بندی ها : فضای مجازی 6 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 412 بازدید

فرمانده انتظامى شهرستان نیشابور گفت: کودک 8 ساله عاشق بازی‌های اینترنتی آنلاین عامل برداشت غیر مجاز از کارت بانکی والدین خود بود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ بیات مختارى در تشریح پرونده گفت: با توجه به دریافت گزارشى مبنى بر برداشت غیر مجاز از حساب شهروند نیشابورى‌، شاکى جهت دریافت مرجوعه قضایى به دادسرا و سپس براى تشکیل پرونده به پلیس فتا شهرستان نیشابور مراجعه کرد.

وی افزود: شاکى در اظهارات اولیه خود به کارشناسان در خصوص نحوه برداشت غیر مجاز از حسابش اطمینان خاطر داد که هرگز کارت خود را به دست احدى نسپرده و حفاظت لازم در خصوص نگهدارى از کارت و رمز عبور آن را انجام داده است اما با این حساب مدتى است که به صورت سریالى مبالغى کسر و روز گذشته بدون هیچ علتى مبلغ 3 میلیون ریال از حسابش برداشت غیر مجاز شده که با مراجعه به بانک متوجه شده این مبلغ صرف خرید اینترنتى شده است.

فرمانده انتظامى شهرستان نیشابور ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به ادله به دست آمده و بررسى‌هاى انجام شده مشخص نمودند عامل برداشت غیر مجاز مبلغ برداشت شده را طى هفت مرحله خرید اینترنتى صرف خرید بسته اینترنتى نموده است و با رد زنىهاى مربوطه عامل برداشت نیز شناسایى و با هماهنگى قضایى به پلیس فتا فراخوانده شد.

سرهنگ مختارى تصریح کرد: متهم کسى نبود جز پسر 8ساله شاکى، که در حضور کارشناس زن انتظامى در پاسخ به سوال کارشناس گفت، انگیزه‌ام از برداشت‌های اینترنتی جهت نصب و اجرای بازی‌های مهیج و جنگی بر روی تبلت بوده که نیاز به بسته اینترنتى داشته است و با پى بردن به رمز اینترنتى پدرم من نیز با استفاده از کارت و مشخصات بانکى وى اینترنت تبلتم را شارژ نمودم.

این مقام ارشد انتظامى با بیان اینکه نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان از سوی والدین یک ضرورت است، تاکید کرد: رها کردن فرزندان در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی عواقب جبران ناپذیری دارد و مجرمان سایبری به راحتی می‌تواند از کودک ما سوء استفاده نمایند.

وی ادامه داد: قطعا در این پرونده اگر شاکی به غیر از خانواده کودک بود جلب رضایت شاکی یک ضرروت بود و در صورت عدم رضایت شاکی خانواده کودک با دردسر مواجه می‌شدند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!